Co czwarty kontener na świecie obsługiwany jest za pomocą rozwiązań oferowanych przez Kalmar. Urządzenia tej marki zostały zaprojektowane z myślą o wykonywaniu zadań specjalnych. Firma już od lat wyznacza globalne trendy w zakresie automatyzacji terminali, kształtując przyszłość obsługi ładunków. Nie dziwi więc, że ich potężne reachstackery wspierają realizację coraz większych i złożonych operacji w największych portach na świecie.
Port Gdynia wykonał krok w stronę elektromobilności. Zarząd portu zakupił dwa pierwsze auta elektryczne na potrzeby działów operacyjnych. Na portowych terenach pojawiło się także kilka pierwszych punktów ładowania elektryków.
Na terenie OT Port Gdynia została zainstalowana i uruchomiona pierwsza instalacja PV o mocy 50 kW, będąca elementem długofalowej strategii Spółki wprowadzania rozwiązań mających na celu zmniejszanie negatywnego wpływu działalności gospodarczej na środowisko.
C. Hartwig Gdynia wzbogacił się o suwnicę do rozładunku i załadunku stali. Został również zmodernizowany należący do firmy plac przeładunkowy. Dzięki temu 10-krotnie wzrosły możliwości składowe, a co za tym idzie znacząco podniosła się efektywność procesu obsługi magazynowej. Będzie to wykorzystywane podczas prac prowadzonych w Porcie Gdynia.
Gdynia Container Terminal, będący częścią grupy Hutchison, kontynuuje inwestycje mające na celu znaczne ograniczenie emisji CO2 w trakcie operacji przeładunkowych, a tym samym wypełnienie celów środowiskowych terminalu. Niedawno rozpisany został przetarg na modernizację siedmiu suwnic placowych, a na tym działania GCT się nie kończą.
Trening symulacyjny znany jest ze zwiększania bezpieczeństwa procesu szkoleniowego i zwiększania jego efektywności. Jednak w czasach inflacji, wojny i niepewności gospodarczej warto wspomnieć o jeszcze jednym czynniku przemawiającym na korzyść symulatorów treningowych VR. Mogą one znacznie obniżyć koszty szkoleń.
Hutchison Ports Gdynia wesprze 31 finał WOŚP. Na licytację przeznaczono możliwość doświadczenia niecodziennej frajdy podczas zwiedzania terminalu, gdzie będzie można także sprawdzić swoje siły w kierowaniu wozem typu reachstacker pod okiem doświadczonego operatora.
Urządzenia marki Kalmar są stworzone do zadań specjalnych. Firma Kalmar wyznacza globalne trendy w zakresie automatyzacji terminali i kształtuje przyszłość obsługi ładunków. Liczby mówią zresztą same za siebie. Co czwarty kontener na świecie obsługiwany jest bowiem za pomocą rozwiązań proponowanych przez Kalmar. Nic dziwnego zatem, że ich bardzo wydajne reachstackery wspierają obsługę coraz większych ładunków w terminalu BCT w Gdyni.
W drugiej odsłonie ONE Terminal RUN Hutchison Ports Gdynia 2022, czyli biegu po terminalu kontenerowym GCT udział wzięło udział łącznie 730 osób (240 na dystansie 1 mili, 490 na dystansie 5 km). Wśród nich byli zarówno przedstawicieli branży morskiej, transportowej, jak i mieszkańców chętnych obejrzeć niedostępny na co dzień teren od wewnątrz.
Zbliża się druga edycja - prawdopodobnie jedynego na świecie - biegu po terminalu kontenerowym, czyli ONE Terminal RUN Hutchison Ports Gdynia. Organizatorzy zachęcają do zapisów, bowiem zostały już ostatnie wejściówki.
Finowie wytyczają nowy kurs statkiem Electramar. Stocznie z UE i Dalekiego Wschodu za burtą
Dwie osoby zginęły w wyniku zderzenia motorówki ze statkiem wycieczkowym
Dostawy cementu i betonu do budowy elektrowni jądrowej będą dużym wyzwaniem
Ukraińcy informują o zatopieniu rosyjskiego trałowca
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy