Szwecja ogłosiła nowy pakiet pomocy wojskowej mający na celu wzmocnienie obrony powietrznej Ukrainy. To dotąd największa kwota wsparcia od tego państwa, wynosząca ok. 1,16 miliarda euro.
W Sieci pojawiły się zdjęcia prezentujące jedną z dwóch korwet opartych na typie Ada, budowanych w Turcji dla Sił Morskich Ukrainy. Pierwsza z nich, Ivan Mazepa, rozpoczyna próby morskie. Wskazuje to na intensywny zakres prac nad okrętem, który w niedalekiej przyszłości ma stanowić trzon floty działającej pod niebiesko-żółtą banderą.
W środę, 5 czerwca sąd ogłosi wyrok w sprawie kapitana Jerzego J., który został oskarżony przez prokuraturę o sprowadzenie katastrofy w ruchu wodnym po tym, gdy z jego holownika zerwał się holowany kadłub jachtu i uszkodził się o skały na wodach terytorialnych Norwegii. Straty oszacowano na ponad 4 mln euro.
Z udziałem publiczności odbyło się kolejne wodowanie w stoczni Karstensen Shipyard Poland. Statek rybacki NB 477 Havfisk zjechał z pochylni B1.
W PGZ Stocznia Wojenna w Gdyni trwają intensywne prace związane z modernizacją infrastruktury, dzięki której będą budowane największe okręty w historii polskiej branży stoczniowej. W tej inwestycji najbardziej rzuca się w oczy Hala Kadłubowa, w której będą montowane kadłuby wielozadaniowych fregat programu "Miecznik".
Przez cały tydzień specjaliści z niemieckiej fabryki Rolls-Royce Solutions GmbH w Friedrichshafen wraz z przedstawicielami PGZ Stocznia Wojenna z Gdyni testowali wyposażenie przyszłej fregaty ORP Wicher. Przeprowadzono test głównych jednostek napędowych oraz silników napędzających generatory.
Firma BLG AutoTerminal uruchomiła w Porcie Gdańsk terminal dedykowany stricte do przeładunków sprzętu wojskowego. Korzystać z niego będą armie krajów NATO.
W imieniu Stena Line, Stena RoRo podpisała umowę na przebudowę Stena Foreteller i Stena Forerunner z stocznią China Merchants Jinling (Weihai) w celu zainstalowania dodatkowego pokładu ładunkowego, zwiększenia wydajności pędników i przygotowania do zasilania z lądu na pokładach jednostek.
Na terenie gdańskiej stoczni 8 maja odbyło się cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego o napędzie hybrydowym dla norweskiej firmy żeglugowej Torghatten Nord AS. To kolejny statek powstający na terenie zakładu, w powstającego w ramach rozwijanej oferty w postaci budowy niskoemisyjnych jednostek, z których większość wchodzi właśnie na morski rynek w Norwegii.
Kwestia wydania ładunku na podstawie konosamentu imiennego („stright bill of lading”) stwarzała zawsze istotne wątpliwości prawne w systemie prawa angielskiego. U podstaw tych trudności leży status prawny tego dokumentu przewozowego.
Największy od dawna zmasowany atak Huti na żeglugę został odparty
Nowe wyzwania dla portów w logistyce Morskich Farm Wiatrowych. Zbliża się X Seminarium Akademii Offshore
Panama. Pierwsi przesiedleńcy klimatyczni opuszczają wyspę zagrożoną rosnącym poziomem wody
Ukraińskie rakiety uszkodziły dwa promy w Cieśninie Kerczeńskiej. Most Krymski zamknięty
Wzrośnie budżet na budowę Drogi Wodnej z Zalewu Wiślanego do Zatoki Gdańskiej. Zyska na tym Port Elbląg
Ukraina odbudowuje marynarkę wojenną. Korweta Hetman Iwan Mazepa rozpoczyna próby morskie