Zaprojektowane i zbudowane przez podmioty należące do holenderskiego koncernu holowniki już za kilka tygodni mają rozpocząć działalność w Porcie Gdańsk. Obecnie są w trakcie podróżny z Wietnamu, zahaczając po drodze o europejskie porty.
Mająca za sobą ponad 90 lat historii firma Lorentzen & Co. ogłosiła upadłość po latach ciągłych strat. W jego miejscu ma powstać nowe przedsiębiorstwo, które ma wyprowadzić infrastrukturę poprzedniczki na nowe tory.
Zarząd Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej przyznał decyzję o wsparciu firmie HPE8. Przedsiębiorstwo zainwestuje ponad 10 mln zł w budowę nowego zakładu w Gdyni.
Istotną obecnie inwestycją, w którą jest zaangażowana firma Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. jest „Zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych i pogłębiarskich w ramach modernizacji toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5m. Przedsiębiorstwo Robót czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. występuje jako podwykonawca prac dla DIVO joint venture, które wykonuje prace na rzecz zamawiającego - Urzędu Morskiego w Szczecinie.
PRCiP Sp. z o.o. w Gdańsku to skrót pełnej nazwy spółki - Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych. Firma została założona w 1947 roku jako przedsiębiorstwo państwowe, powołane do odbudowy infrastruktury portowej, zniszczonej podczas II Wojny Światowej. W kwietniu 1999 roku została sprywatyzowana. Spółka jest największym polskim przedsiębiorstwem pogłębiarskim. Posiada również korzystne położenie blisko Portu Gdańskiego z własnymi nabrzeżami i dużą powierzchnią składową. Została zaopatrzona w sprzęt pogłębiarski, zbudowan
Fincantieri, włoskie przedsiębiorstwo stoczniowe, koncentruje swoje wysiłki na renegocjacji terminów dostawy zamówień na nowe budowy, aby poradzić sobie ostatnimi zaległościami, spowodowanymi COVID-19
Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK wydał zgodę na przejęcie przez Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze kontroli nad PHZ Baltona. Transakcja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji.
Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna sp. z.o.o, PZU LAB SA oraz Polskie Forum Technologii Morskich zorganizowały w Bałtyckim Porcie Nowych Technologii w Gdyni Forum Bezpieczeństwa Przemysłu Morskiego 2020
Nie ustają przygotowania do Brexitu. Aby zapewnić ciągłość dostaw leków po opuszczeniu Unii Europejskiej przez wyspiarskie państwo, brytyjski rząd podpisał kontrakty frachtowe. z 4 operatorami: Brittany Ferries, DFDS, P&O Ferries and Stena Line.
Grecki armator ANEK Lines i Smolny, jedna z największych rosyjskich firm wycieczkowych, osiągnęły porozumienie w sprawie utworzenia dużego przedsiębiorstwa żeglugi pasażerskiej – poinformował „Kommiersant”. Dziennik zwrócił uwagę, że w jego skład wchodzić będą jeszcze dwie firmy: Litinus Group, zajmująca się sprzedażą nieruchomości, oraz Prime Bulk, zajmująca się doradztwem inwestycyjnym. Pierwsze rejsy po sfinalizowaniu umów planowane są w kwietniu przyszłego roku na Morzu Bałtyckim.
Święto Straży Granicznej. Ponad trzy dekady obrony granicy na lądzie i morzu
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink
Babcock rozwija współpracę z Saab w związku z budową korwet dla sił morskich Szwecji
Ubezpieczenie "Miecznika" zgodne z prawem? Wraca temat zarzutów o nieprawidłowości przy zakupie
MKiŚ: do 14 czerwca br. przedłużono prace dot. ceny maksymalnej za energię elektryczną z offshore
Zyski spadają, oczekiwania rosną. Hapag-Lloyd aktualizuje prognozy na 2024