ew
Nie ustają przygotowania do Brexitu. Aby zapewnić ciągłość dostaw leków po opuszczeniu Unii Europejskiej przez wyspiarskie państwo, brytyjski rząd podpisał kontrakty frachtowe. z 4 operatorami: Brittany Ferries, DFDS, P&O Ferries and Stena Line.
Ciągłość dostaw po Brexicie
Sekretarz Transportu Grant Shapps ogłosił, że czterech operatorów promów będzie gotowych dostarczać przepustowość równoważną tysiącom samochodów ciężarowych tygodniowo od 31 października. Umowy będą obowiązywać przez sześć miesięcy i będą pierwszymi wynikającymi z rządowych ram dotyczących zdolności przewozowej.
Komentując udzielenie zamówienia, Sekretarz Transportu Grant Shapps powiedział, że Wielka Brytania przygotowuje się do opuszczenia UE 31 października i jak każdy rozsądny rząd przygotowuje się na różne ewentualności.
Przewóz leków mniej uczęszczanymi trasami
Armmatorzy mają prowadzić przewozy na trasach, które zostały uznane za mniej narażone na potencjalne zakłócenia, jeśli Wielka Brytania opuści UE bez umowy w dniu 31 października - takie jak Dover-Calais. Umowy obejmują usługi dla następujących portów w Wielkiej Brytanii: Teesport, Hull, Killingholme, Felixstowe, Harwich, Tilbury, Portsmouth i Poole z następujących portów europejskich: Cherbourg, Ouistreham (Caen), Le Havre, Zeebrugge, Hoek van Holland, Europoort (Rotterdam ) i Vlaardingen.
Silna konkurencja
Aby ubiegać się o kontrakt, każda z firm musiała znajdować się na rządowej liście zdolności przewozowej – krótkiej liście doświadczonych operatorów promowych. Osiem przedsiębiorstw zgłosiło się do konkursu – poza zwycięzcami byli to Irish Ferries i Seatruck Ferries, a także przedsiebiorstwo transportu lotniczego Air Charter Services i kolejowy Eurotunnel.
Sprawne dostawy dzięki umowom
Umowy ramowe będą obowiązywać przez następne cztery lata i będą nadal wykorzystywane, aby pomóc w szybkim dostarczaniu zamówień w przyszłości, jeśli będzie to konieczne. Oprócz zabezpieczenia wymaganej zdolności przewozowej, rząd podejmuje wszelkie niezbędne kroki, aby maksymalnie ograniczyć niedogodności na granicy po Brexicie.
Rządowa kampania informacyjna
Latem Departament Transportu ogłosił dotację w wysokości 30 milionów funtów, aby wzmocnić porty w Wielkiej Brytanii, aby mogły pomóc w utrzymaniu płynnego handlu i transportu po 31 października. We wrześniu rozpoczęła się rządowa kampania informacyjna skierowana do przewoźników drogowych w Wielkiej Brytanii i Europie, w zakresie doradztwa dotyczącego dokumentacji potrzebnej do swobodnego prowadzenia przejazdów przez granicę.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych