ew/MGMiŻŚ
W dniach 22-24 października Grzegorz Witkowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej odwiedził Grecję, gdzie spotkał się z ministrem ds. morskich Grecji Ioannisem Plakiotakisem.
Minister Grzegorz Witkowski na spotkanie w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Polityki Wysp, gdzie spotkał się z ministrem ds. morskich Grecji Ioannisem Plakiotakisem.
23 października 2019 r. minister Witkowski odbył spotkanie w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Polityki Wysp, gdzie spotkał się z ministrem ds. morskich Grecji Ioannisem Plakiotakisem.
Ministrowie rozmawiali o możliwościach wzmocnienia relacji gospodarczych pomiędzy Polską a Grecją w sektorze morskim, w tym również aktywności Polskiego Rejestru Statków. Ministrowie poruszyli także kwestie wzajemnego poparcia do Rady IMO i wyzwania, które stoją przed sektorem morskim w kontekście planowanych rozwiązań dotyczących wyzwań środowiskowych.
Wizyta miała związek z podpisaną w tym roku w Pireusie umową między Ministerstwem Żeglugi, Spraw Morskich i Polityki Wyspiarskiej Grecji a Polskim Rejestrem Statków, która upoważnia nasze towarzystwo klasyfikacyjne do wykonywania w imieniu rządu greckiego, usług certyfikacji konwencyjnej statków pływających pod banderą grecką oraz biur armatorów greckich.
Zawarta umowa daje PRS pełne upoważnienie do działania w imieniu greckiej administracji morskiej na statkach pływających pod grecką banderą. Jest to już 37 upoważnienie PRS do działania w imieniu administracji morskich.
Flaga grecka z tonażem zarejestrowanych statków na poziomie ok. 43 mln GT zajmuje dziewiątą pozycję w rankingu flag. PRS jest dziesiątą organizacją uznaną przez Administrację morską Grecji do przeprowadzania przeglądów w jej imieniu.
W tym roku przypada również setna rocznica nawiązania stosunków dyplomatycznych pomiędzy Polską i Grecją.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi