W terminalu masowym HES Gdynia zakończył się drugi etap inwestycji realizowanej przy Nabrzeżu Śląskim w Porcie Gdynia. W ubiegłym tygodniu terminal uzyskał od Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego pozwolenie na użytkowanie trzech nowych silosów stalowych (S1, S2, S3) zlokalizowanych przy ul. Węglowej 7, Nabrzeże Śląskie.
Zapraszamy do odsłuchania odcinka podcastu #TIRSPEDnaFali, który dotyczy Baltic Hubu - największego polskiego terminalu przeładunkowego.
Na terenie kołobrzeskiego portu stale są prowadzone przeładunki towarowe i materiałowe, a w ostatnich latach wykazują tendencje wzrostowe. Choć liczby nie są tak wielkie jak w przypadku portów w Trójmieście, Szczecinie i Świnoujściu, niemniej dzięki prowadzonym pracom odgrywa istotną rolę dla gospodarki Pomorza Środkowego.
Na Ostrowie Grabowskim w Porcie Szczecin powstanie nowoczesny, multimodalny węzeł przeładunkowy, który znacząco wzmocni możliwości transportowe i logistyczne portu. W siedzibie ZMPSIŚ podpisano umowę z wykonawcą – firmą Usługi Transportowo-Budowlane Bernard Baranowski – na realizację tego strategicznego projektu.
Zaawansowanie budowy Morskiego Terminala Przeładunkowego Produktów Ropopochodnych ORLEN w Gdańsku przekracza już 90 procent. Trwają końcowe prace nad wyposażeniem obiektu, a latem 2024 roku na pomostach przeładunkowych 380-metrowego nabrzeża zainstalowano najważniejsze elementy terminala – 8 zautomatyzowanych ramion nalewczych (o masie około 18 ton każde), które posłużą do przeładunku surowców i produktów między statkami i instalacjami gdańskiej rafinerii.
W Porcie Szczecin-Świnoujście podpisano 3 grudnia br. umowę przedwstępną na trzydziestoletnią dzierżawę gruntu między konsorcjum Speed, Tridente i Polski Cement oraz Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. Na dzierżawionym przez konsorcjum terenie na Ostrowie Grabowskim w Szczecinie powstanie uniwersalny terminal przeładunkowy i nowoczesna cementownia.
We wtorek 3 grudnia w Porcie Szczecin-Świnoujście miało miejsce podpisanie umowy przedwstępnej na trzydziestoletnią dzierżawę gruntu między konsorcjum Tridente złożonego z trójmiejskich spółek: Speed, Tridente oraz Polski Cement oraz Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. Inwestycja dotyczy budowy uniwersalnego terminalu przeładunkowego oraz nowoczesnej cementowni na Ostrowie Grabowskim w Szczecinie. Projekt zakłada rozwój zaplecza produkcyjnego i znaczące zwiększenie możliwości przeładunkowych Portu Szczecin.
Morski Terminal Przeładunkowy, który Orlen buduje przy Rafinerii Gdańskiej na brzegu Martwej Wisły, ma ułatwić polskiemu koncernowi eksport własnych produktów i import potrzebnych komponentów, odciążyć bocznicę kolejową i pozwolić na zwiększenie marży.
Orlen pochwalił się zaawansowaniem prac na terenie największej inwestycji grupy w Gdańsku – Projektu HBO, czyli Hydrokrakingowego Bloku Olejowego. Wytwarzane w nim produkty będą eksportowane do klientów bezpośrednio z terenu rafinerii za pomocą statków dzięki budowanemu równolegle terminalowi na Martwej Wiśle.
Do okupowanego przez Rosję miasta portowego zaczęły przybywać statki. Zdaniem ukraińskich władz zajęte przez rosyjską armię Miasto-Bohater, jeden z symboli oporu podczas trwającej od lutego 2022 roku wojny, jest obecnie wykorzystywane do transportu zaopatrzenia dla agresora.
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie