Sejmowa komisja obrony narodowej przyjęła w czwartek projekt ustawy rozszerzający katalog działań, które Marynarka Wojenna i Straż Graniczna będą mogły prowadzić dla zapewnienia bezpieczeństwa na Bałtyku, m.in. pozwala na użycie broni w ochronie infrastruktury krytycznej.
Sąd postanowił odmówić władzom niemieckim wydania Wołodymyra Ż., a także uchylić środek zapobiegawczy w postaci tymczasowego aresztowania i nakazać jego niezwłoczne zwolnienie - poinformował w piątek sędzia Dariusz Łubowski.
W piątek po godz. 11 rozpoczęło się posiedzenie, na którym rozstrzygnięte zostanie, czy wydać stronie niemieckiej podejrzanego o wysadzenie Nord Stream Wołodymyra Ż. Mężczyzna został doprowadzony na nie do sądu z aresztu.
Umowy przewozu ładunków morzem (umowy frachtowe – contracts of affreightment) w systemie prawa angielskiego, to złożona hybryda prawna zasad common law z regulacjami ustawowymi, opartymi, z kolei, na konglomeracie prawa precedensowego i regulacji międzynarodowych.
W piątek w Sądzie Okręgowym w Warszawie ma odbyć sie posiedzenie, na którym rozstrzygnięte zostanie, czy wydać stronie niemieckiej podejrzanego o wysadzenie Nord Stream Wołodymyra Ż. Sprawę ma rozpoznawać sędzia Dariusz Łubowski.
Sąd uwzględnił wniosek prokuratury dotyczący tymczasowego aresztowania na 7 dni Wołodymyra Z. - poinformowała w środę sędzia Sądu Okręgowego Anna Wielgolewska. Mężczyzna podejrzany jest o wysadzenie gazociągu Nord Stream.
Co najmniej czworo obywateli Rosji otrzymało obywatelstwo Serbii, mimo że podlegali sankcjom Wielkiej Brytanii i Kanady – poinformował w piątek portal BIRN (Balkan Investigative Reporting Network), powołując się na dane serbskiego Dziennika Urzędowego. Wśród tych osób znalazło się troje menedżerów rosyjskiego Gazpromu.
Kontynuując Część I Kwit sternika („Mate’s Receipt”) – w świetle prawa angielskiego. Część I i II Kwit sternika („Mate’s Receipt”) – w świetle prawa angielskiego (Część II) opracowania dotyczącego morskiego dokumentu przewozowego zwanego „kwit sternika” („Mate’s Receipt”), koniecznym wydaje się zajęcie następującymi kwestiami.
Niniejsze opracowanie jest rozwinięciem naszej publikacji Czarter na czas – czy armator będzie płacić za paliwo statkowe? W umowie czarteru na czas, kwestia paliwa statkowego (tzw. „bunkru”) leży, co do zasady, po stronie czarterującego. Oznacza to w praktyce, iż już na datę przejęcia statku przez czarterujących z chwilą rozpoczęcia umowy, czarterujący przejmuje i płaci armatorowi za paliwo, które na ten moment statek posiadał.
Przed kilkoma dniami odszedł Jerzy Drzemczewski (1941 - 2025), znany publicysta morski i autor wielu publikacji poświęconych polskiej żegludze, w przeszłości też rzecznik prasowy Polskich Linii Oceanicznych.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?