Związek zawodowy portowców w Pireusie zapowiedział, że nie rozładuje kontenerowca ze stalą przeznaczoną dla Izraela - poinformował we wtorek portal Middle East Eye. Dołączając do portowców we Francji i we Włoszech, związek ENEDEP ogłosił, że nie wyładuje „ani grama zbrodniczego ładunku”.
Opublikowany przez Actia Forum raport w ramach cyklu Port Monitor - „The annual results of the largest European container ports in 2024” pokazał, że w 2024 roku europejskie porty kontenerowe odnotowały wyraźne ożywienie, odbijając się po spadkach z roku 2023. Dziesięć największych europejskich portów kontenerowych obsłużyło w 2024 roku prawie 65 milionów TEU, co stanowi wzrost o 5,8% w porównaniu do 2023 roku.
80 lat temu, 4 stycznia 1943 r., polski bojownik greckiego ruchu oporu Jerzy Iwanow-Szajnowicz został rozstrzelany przez Niemców. Zorganizował on siatkę wywiadowczą w porcie Pireus i innych greckich miastach. Niemcy skazali go na trzykrotną karę śmierci. Ostatnie jego słowa brzmiały "Niech żyje Grecja! Niech żyje Polska!".
Grecy w zeszłym miesiącu zwiększyli do 67 proc. udział w pireuskim porcie chińskiego giganta morskiego COSCO. Najnowsza umowa chińskiej dzierżawy wzmogła niepokój w związku z rosnącym zaangażowaniem Państwa Środka w europejską infrastrukturę oraz niespełnionymi obietnicami inwestycyjnymi Chińczyków.
Grecja, czołowy kraj żeglugowy Unii Europejskiej, zwrócił uwagę Komisji Europejskiej, że dodanie tej branży do systemu handlu uprawnieniami do emisji dwutlenku węgla powinno być proporcjonalne i ściśle egzekwowane, aby zapewnić równe szanse dla floty europejskiej na rynkach światowych.
Grecki związek zawodowy, Panhellenic Crew Union of Towage & Salvage, planuje w przyszłym tygodniu rozpoczęcie 48-godzinnego strajku w Porcie Pireus.
Prawicowy rząd Grecji zamierza oddać prywatnym inwestorom w dzierżawę 10 regionalnych portów morskich, w tym porty na wyspie Mykonos, w Heraklionie na Krecie i na wyspie Korfu - poinformowało w piątek greckie ministerstwo finansów.
Kwiecień rozpocznie się otwarciem wielu nowych serwisów kontenerowych, co napędzi rynek czarteru tych jednostek. Przez kolejne 6 tygodni zapotrzebowanie na nowe jednostki wyniesie 360 tys. TEU.
Port Pireus zakończył poprzedni rok z zyskiem 11,3 mln euro, o 68,6 proc. więcej niż rok wcześniej, kiedy ta kwota wyniosła 6,7 mln euro. Przychody w tym czasie wzrosły o 7,7 proc., do 111,5 mln euro.
Nowe sojusze armatorskie spowodowały mnóstwo przetasowań w serwisach na całym świecie. Najbardziej na tym skorzystało część azjatyckich i europejskich portów.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?