Wielkie inwestycje to wielkie pieniądze, a wielkie pieniądze to wielkie wyzwania. Jeśli polska gospodarka morska i biznes stoczniowy mają się rozwijać, gotowy na to musi być również sektor finansowo-ubezpieczeniowy. Podczas konferencji Rejs z GospodarkaMorska.pl nie zabrakło dyskusji na ten temat.
10–12 września 2025 r., Bombay Exhibition Centre, Mumbaj. Zakończone w ubiegłym tygodniu targi INMEX SMM India 2025 – największa impreza branży morskiej w Azji Południowej – zgromadziły setki wystawców i ekspertów z całego świata. Dyskutowano o nowych technologiach dla stoczni i portów, cyfryzacji procesów oraz zielonej transformacji żeglugi. Po raz pierwszy na targach w Mumbaju polskie firmy wystąpiły wspólnie pod patronatem Ministerstwa Infrastruktury.
Kongres przeszedł już do historii, ale Rada Programowa oficjalnie zakończyła prace dopiero 4 lipca – przekazując wypracowane stanowisko w formie skondensowanych konkluzji i rekomendacji.
Polska gospodarka morska rozwija się w szybkim tempie, wyznaczając ambitne cele w zakresie modernizacji portów, rozbudowy infrastruktury logistycznej i realizacji pierwszej w kraju morskiej farmy wiatrowej (MFW). Ten dynamiczny rozwój stawia przed nami wyzwania, które wymagają skutecznego zarządzania ryzykiem – zarówno w obszarze operacyjnym, jak i prawnym.
W terminalu Baltic Hub w Porcie Gdańsk odbyło się wmurowanie kamienia węgielnego pod budowę nabrzeża T3. To inwestycja, która zapewni nową jakość, otworzy nowe możliwości. Baltic Hub stanie się jednym z największych terminali kontenerowych na starym kontynencie, wspierając rozwój polskiej gospodarki, rynków Europy Środkowo-Wschodniej oraz krajów bałtyckich. Również branża offshore łapie wiatr w żagle. Na terenie byłej Stoczni Gdańskiej celebrowano budowę pierwszej w Polsce fabryki morskich wież wiatrowych. Nowa inwestycja wpisuje
Jak będzie kształtować się regionalna gospodarka w najbliższych latach? Jakie będą branże kluczowe i inteligentne specjalizacje Pomorza? Jakie powinny powstać Regionalne Agendy Badawcze, aby wykorzystać potencjał Pomorza? – to główne pytania zadane na początku konferencji „Pomorska Gospodarka Jutra”, którą zorganizował Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego.
Polskie Forum Technologii Morskich (PFTM), wiodąca organizacja skupiająca kluczowych graczy branży morskiej, ogłasza przyjęcie nowego członka – Aros Marine. Ten krok potwierdza znaczącą rolę spółki w zakresie innowacyjnych rozwiązań dla sektora oraz zgodność celów i wartości obu podmiotów.
Rok 2022 to z wielu względów bardzo szczególny rok, który przyniósł wojnę na Ukrainie, koniec obostrzeń pandemicznych, kryzys energetyczny, sabotaż Nord Stream 1 i Nord Stream 2, inflację i niepokojącą perspektywę bardzo poważnego kryzysu ekonomicznego w 2023 i 2024.
Na polskim rynku morskiej energetyki wiatrowej pojawił się całkiem niedawno nowy podmiot, który chce świadczyć usługi armatorskie flotą serwisową oraz wesprzeć polski przemysł w obszarze jednostek Crew Transfer Vessels (CTV). Mowa o gdańskiej spółce Bota Green Offshore, która rozmawia już z deweloperami polskich projektów morskich farm wiatrowych. W rozmowie z cyklu „Kto jest kim w polskim offshore” pytamy Ernesta Czermańskiego, prezesa oraz dyrektora zarządzającego Bota Green Offshore o plany względem polskiego rynku offshore wi
Społeczność akademicka Uniwersytetu Morskiego w Gdyni obchodziła 8 grudnia 2022 roku tradycyjnie Święto Szkoły.
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
Inwestycje wokół offshore mogą sięgnąć ok. 900 miliardów złotych - to trzykrotność całego projektu CPK
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek