Przedstawiciel związków zawodowych i specjalista ds. norweskiego prawa pracy powiedzieli PAP, że może się okazać, iż prawa Polaków zatrudnionych przy przebudowie stacji LNG koncernu Equinor były naruszane na skalę od dawna w Norwegii niespotykaną. O sprawie poinformował w niedzielę dziennik „VG".
Kontynuując Część I Kwit sternika („Mate’s Receipt”) – w świetle prawa angielskiego. Część I i II Kwit sternika („Mate’s Receipt”) – w świetle prawa angielskiego (Część II) opracowania dotyczącego morskiego dokumentu przewozowego zwanego „kwit sternika” („Mate’s Receipt”), koniecznym wydaje się zajęcie następującymi kwestiami.
Cadeler, duński operator offshore, odnotował znaczące postępy w pierwszej połowie roku, uzyskując zysk netto w wysokości 168 milionów euro, w porównaniu z 0,2 miliona euro w pierwszej połowie 2024 roku. Przychody wzrosły ponad trzykrotnie, z 82 milionów euro w ubiegłym roku, do 299 milionów euro w pierwszej połowie 2025 roku.
W części I naszego opracowania Zwłoka w przewozie ładunków kontenerowych. Część I, podjęta została próba wyjaśnienia aspektów prawnych związanych z opóźnieniem/zwłoką w przewozie ładunków w kontenerze oraz zakresu potencjalnej odpowiedzialności przewoźnika z tego tytułu, przysługujących mu środków obrony prawnej i związanych z tym kwestii.
To nie jest zwykła ustawa, to przełom; w cieniu rosnących napięć geopolitycznych Polska przestawia zwrotnicę swojej historii obronnej - ocenił wiceszef MON Cezary Tomczyk po przyjęciu przez Sejm poprawek Senatu do specustawy o inwestycjach w obronność. Polska uruchamia „tryb turbo” dla bezpieczeństwa państwa - dodał.
Konsekwencją anulowania przez Ørsted projektu morskiej farmy wiatrowej Hornsea 4 w Wielkiej Brytanii jest rozwiązanie umowy z duńskim Cadelerem, który miał zabezpieczyć jednostki do instalacji turbin.
W nawiązaniu do poprzedniej publikacji dotyczącej dochodzenia marynarskich roszczeń odszkodowawczych, należy również pamiętać o kluczowym aspekcie, jakim są terminy przedawnienia. Czas ma szczególne znaczenie z punktu widzenia poszkodowanego marynarza, który stara się uzyskać należne odszkodowanie lub zadośćuczynienie za wypadki lub urazy poniesione podczas pracy na statkach.
Marynarskie roszczenia odszkodowawcze to ogół praw pracowników sektora morskiego, którzy ubiegają się o odszkodowanie za wypadki, urazy lub choroby, które wystąpiły z związku z pracą wykonywaną na morzu. Dotyczą one także sytuacji, w których marynarze doznali uszczerbku na zdrowiu lub nawet stracili życie w związku z wykonywaną pracą.
Będąca celem piątkowej wizyty wiceprezydenta USA J.D. Vance'a i jego żony Ushy wojskowa baza kosmiczna Pituffik to jedyny skrawek amerykańskiej ziemi na podlegającej Danii Grenlandii.
Ciekawy segment tematyczny rozpoczynał drugi dzień konferencji Offshore Wind 3.0 & Infrastruktura – Ryzyko | Bezpieczeństwo | Finansowanie organizowanej przez Attis Broker – dotyczył on rzadko poruszanej kwestii odpowiedzialności członków zarządu za podejmowane działania.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?