Każda jednostka pływająca po otwartych akwenach powinna mieć ubezpieczenie H&M, choć nie są to ubezpieczenia stricte obowiązkowe. Ubezpieczenie casco (H&M) mają zarówno jednostki przybrzeżne, jak holowniki, barki, dźwigi pływające pontony, jak również znacznie większe statki pełnomorskie typu tankowce, kontenerowce, samochodowce, chemikaliowce, promy czy też potężne statki pasażerskie.
Rosyjski państwowy koncern gazowy Gazprom zainicjował postępowanie arbitrażowe wobec polskich spółek Europol Gaz i Orlen; pozew w tej sprawie wpłynął do sądu arbitrażowego Petersburga i obwodu leningradzkiego - poinformował w środę rosyjski dziennik gospodarczy "Wiedomosti".
Niemieckie ministerstwo gospodarki planuje do początku marca wywłaszczyć rosyjski koncern Rosnieft z rafinerii ropy naftowej PCK Schwedt i sprzedać udziały Polakom – napisał w czwartek niemiecki portal Business Insider (BI).
Minister Rozwoju i Technologii nadał w piątek rygor natychmiastowej wykonalności decyzji ws. przejęcia całości akcji Gazpromu w spółce Europol Gaz przez tę spółkę. Jak wynika z opublikowanej przez MRiT decyzji, odszkodowanie za przejęte akcje ma wynieść 787 mln zł.
Do 21 lipca br, trwa nabór wniosków o przyznanie wsparcia na wyrównanie kwoty utraconych przychodów w związku z sytuacją ekologiczną na Odrze w 2022 r. Dofinansowanie ma charakter pomocy de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury.
82-letni Włoch, który przeżył katastrofę statku Costa Concordia, został skazany na zapłacenie stoczni kosztów sądowych przegranego przez siebie procesu, jaki jej wytoczył. Pomagająca mu organizacja obrony praw konsumentów wysłała ostatnią transzę – w monetach, ważących ponad 30 kilogramów.
Mimo że dzisiejsze urządzenia nawigacyjne są zaawansowane technologicznie, nadal spotykamy się z kolizjami statków na morzu. Tego typu zdarzenia obejmują zwykle wypadek lub uszkodzenie statku lub jego ładunku w czasie transportu, które stwarzają potencjalne zagrożenie dla ludzi, mienia i środowiska.
Ukraina uzgodniła program wypłaty odszkodowań dla armatorów statków, które ucierpiały u jej wybrzeży w wyniku wojny, a którym towarzystwo ubezpieczeniowe odmówiło wypłaty polisy.
Nasze opracowanie Czarter na podróż - Cesser clause wywołało duże zainteresowanie wśród naszych stałych adresatów. Postanowiliśmy w związku z tym powrócić do tego tematu.
XI Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego za temat przewodni obrała sobie problem zapobiegania zanieczyszczaniom morza przez statki w kontekście funkcjonowania 50 lat MARPOL – konwencji wciąż modyfikowanej, ale nie uwzględniającej wielu nowych zagrożeń i wciąż uzupełnianej o nowe regulacje. W kwietniowej konferencji wzięli udział przedstawiciele nauki i biznesu, firm ubezpieczeniowych i kancelarii prawnych, co znakomicie wzbogaciło dyskusję i podniosło wielokrotnie jej temperaturę podczas paneli tematycznych.
Pierwsza faza budowy offshore z półrocznym opóźnieniem
Minister Marzena Czarnecka zapewnia: Prąd z atomu w 2035 roku
Ministerstwo Infrastruktury planuje modernizację polskiego odcinka Międzynarodowej Drogi Wodnej E70
Debata na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym: Państwo musi wspomóc proces dekarbonizacji w firmach
Baltic Hub: baza instalacyjna dla morskich farm wiatrowych będzie pięć razy większa od krakowskiego Rynku Głównego
Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji