• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
mewo_2022
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Ubezpieczenia Kadłuba i Maszyn (Hull & Machinery) – podstawowe ryzyka morskie jednostek pływających

Każda jednostka pływająca po otwartych akwenach powinna mieć ubezpieczenie H&M, choć nie są to ubezpieczenia stricte obowiązkowe. Ubezpieczenie casco (H&M) mają zarówno jednostki przybrzeżne, jak holowniki, barki, dźwigi pływające pontony, jak również znacznie większe statki pełnomorskie typu tankowce, kontenerowce, samochodowce, chemikaliowce, promy czy też potężne statki pasażerskie.

25.03.2024, 09:45
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Gazprom zainicjował postępowanie arbitrażowe wobec spółek Europol Gaz i Orlen

Rosyjski państwowy koncern gazowy Gazprom zainicjował postępowanie arbitrażowe wobec polskich spółek Europol Gaz i Orlen; pozew w tej sprawie wpłynął do sądu arbitrażowego Petersburga i obwodu leningradzkiego - poinformował w środę rosyjski dziennik gospodarczy "Wiedomosti".

06.03.2024, 15:21
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Media: Niemcy planują wywłaszczyć Rosjan z rafinerii w Schwedt i sprzedać udziały Polakom

Niemieckie ministerstwo gospodarki planuje do początku marca wywłaszczyć rosyjski koncern Rosnieft z rafinerii ropy naftowej PCK Schwedt i sprzedać udziały Polakom – napisał w czwartek niemiecki portal Business Insider (BI).

02.02.2024, 09:34
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Europol Gaz ma przejąć akcje Gazpromu w spółce, odszkodowanie 787 mln zł

Minister Rozwoju i Technologii nadał w piątek rygor natychmiastowej wykonalności decyzji ws. przejęcia całości akcji Gazpromu w spółce Europol Gaz przez tę spółkę. Jak wynika z opublikowanej przez MRiT decyzji, odszkodowanie za przejęte akcje ma wynieść 787 mln zł.

13.10.2023, 21:17
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Do 21 lipca można składac wnioski o pomoc w związku z ubiegłoroczną sytuacją ekologiczną na Odrze

Do 21 lipca br, trwa nabór wniosków o przyznanie wsparcia na wyrównanie kwoty utraconych przychodów w związku z sytuacją ekologiczną na Odrze w 2022 r. Dofinansowanie ma charakter pomocy de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury.

13.07.2023, 11:31
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Ocalony z katastrofy statku Costa Concordia musiał zapłacić stoczni za proces, który jej wytoczył

82-letni Włoch, który przeżył katastrofę statku Costa Concordia, został skazany na zapłacenie stoczni kosztów sądowych przegranego przez siebie procesu, jaki jej wytoczył. Pomagająca mu organizacja obrony praw konsumentów wysłała ostatnią transzę – w monetach, ważących ponad 30 kilogramów.

28.06.2023, 06:20
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Ryzyko kolizji na morzu – klasyczny „Peril of the seas”

Mimo że dzisiejsze urządzenia nawigacyjne są zaawansowane technologicznie, nadal spotykamy się z kolizjami statków na morzu. Tego typu zdarzenia obejmują zwykle wypadek lub uszkodzenie statku lub jego ładunku w czasie transportu, które stwarzają potencjalne zagrożenie dla ludzi, mienia i środowiska.

13.06.2023, 20:01
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Ukraina zaakceptowała plan odszkodowań dla statków uszkodzonych w trakcie rosyjskiej agresji

Ukraina uzgodniła program wypłaty odszkodowań dla armatorów statków, które ucierpiały u jej wybrzeży w wyniku wojny, a którym towarzystwo ubezpieczeniowe odmówiło wypłaty polisy.

13.06.2023, 11:31
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Czarter na podróż – “lien and exemption clause”

Nasze opracowanie Czarter na podróż - Cesser clause wywołało duże zainteresowanie wśród naszych stałych adresatów. Postanowiliśmy w związku z tym powrócić do tego tematu.

11.06.2023, 13:52
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

MARPOL ma 50 lat i wiele do zrobienia. Prawo nie nadąża za praktyką i nowymi technologiami [XI Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego]

XI Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego za temat przewodni obrała sobie problem zapobiegania zanieczyszczaniom morza przez statki w kontekście funkcjonowania 50 lat MARPOL – konwencji wciąż modyfikowanej, ale nie uwzględniającej wielu nowych zagrożeń i wciąż uzupełnianej o nowe regulacje. W kwietniowej konferencji wzięli udział przedstawiciele nauki i biznesu, firm ubezpieczeniowych i kancelarii prawnych, co znakomicie wzbogaciło dyskusję i podniosło wielokrotnie jej temperaturę podczas paneli tematycznych.

02.05.2023, 19:03
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.