Premier Kanady Mark Carney odwiedził 30 października stocznię Hanwha Ocean w południowokoreańskim Geoje, gdzie zaprezentowano niedawno zwodowany okręt podwodny serii KSS-III Batch II. Podobne są również oferowane Polsce w ramach programu "Orka". Wizyta miała miejsce w czasie, gdy rząd w Ottawie analizuje wybór dostawcy czterech nowych jednostek podwodnych. Równocześnie o pozyskanie kontraktu w obu krajach stara się stocznia TKMS z siedzibą w niemieckiej Kilonii, proponująca okręty serii 212CD. Stawka jest wysoka.
Pierwszy prom Ro-Pax budowany w Gdańskiej Stoczni „Remontowa” S.A. i przeznaczony dla polskiego armatora został pomalowany w barwy spółki POLSCA Baltic Ferries. Aktualnie jest przygotowywany do rozpoczęcia prób morskich. Skarb Państwa przeznaczył 1,3 miliarda złotych na budowę nowoczesnych jednostek w gdańskiej stoczni. Nowe promy będą przyjazne środowisku (LNG Hybrid Green Ship) i zapewnią komfortową oraz bezpieczną podróż pasażerom na Bałtyku.
Omida Group powołuje nową spółkę Omida Finance, która ma pełnić rolę podmiotu finansującego przewoźników dla wszystkich spółek z Grupy oraz w przyszłości dostarczać inne nowoczesne rozwiązania wspierające interesy Omida Group.
Omikron Yachts, nowa marka słynnej stoczni Olympic Marine, informuje o stałym postępie w serii OT60, gdzie budowa kadłubów #3, #4 i #5 przebiega zgodnie z planem.
Polska Żegluga Bałtycka (Polferries) powołała nową markę – PŻB Offshore. Podmiot ma zapewnić flotę serwisową do przyszłych projektów związanych z obsługą morskich farm wiatrowych.
Zanim zbudowano prototyp, producent otrzymał blisko setkę zamówień na nową markę łodzi motorowych. Atrakcyjna cena, fantastyczny design, estetyczne i funkcjonalne wyposażenie: RYCK 280 stała się międzynarodowym hitem.
W naszym cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie informujemy o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in. o nowej ofercie DFDS. Firma wystartowała z serwisem cargo na linii Calais-Sheerness.
MEWO S.A. od stycznia 2020 r. poprawia tożsamość korporacyjną oraz markę w zakresie logo firmy. Jest to bezpośredni wynik dynamicznego i strategicznego rozwoju i ekspansji MEWO, szczególnie w ciągu ostatnich 12 miesięcy, od głównie morskich rynków energii odnawialnej i usług ukierunkowanych na badania, do sektora ropy i gazu, podmorskich kabli, telekomunikacji, w połączeniu z rozpoczęciem działalności w Holandii i Egipcie.
10 stycznia swoją działalność zainaugurowała nowa marka należąca do Color Line, w ramach której oferowane są przewozy frachtowe. Nowa propozycja uznanego norweskiego armatora pozwoli na zwiększenie zdolności przewozowych.
Balearia zdradziła szczegóły dotyczące planów na najbliższą przyszłość. Firma ujawniła, że zamierza wystartować z nową marką, która będzie oferować połączenia m.in. do portów w Maroku.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim