pc
Balearia zdradziła szczegóły dotyczące planów na najbliższą przyszłość. Firma ujawniła, że zamierza wystartować z nową marką, która będzie oferować połączenia m.in. do portów w Maroku.
Nowa marka będzie nosiła nazwę Baleària Maroc. Będzie ona obejmować wszystkie połączenia, które realizowane są przez przewoźnika z/do położonego w Afryce Północnej kraju. W sumie w jej ramach będzie pracowało ok. 1 000 osób.
Baleària Maroc obejmie swoim zasięgiem wszystkie marokańskie porty – od portu Tarfaja po Nador, które w ten sposób zbliżą się do Wysp Kanaryjskich. Oferta świadczona w ramach nowej marki będzie dotyczyć też takich portów, jak: Barcelona, Tarifa, Algeciras oraz Almeria, a także włoską Genua.
Jak wyjaśnili przedstawiciele hiszpańskiej firmy, w ramach Baleària Maroc działać będą cztery nowe promy, a nakłady inwestycyjne związane z rozwojem floty pod tą marką sięgnąć mają 500 milionów euro.
Hiszpański armator wiąże spore nadzieje z rozwojem siatki połączeń zagranicznych. Kluczowy ma się tu stać rynek marokański. Oprócz tego, firma chce też otwierać nowe linie w Ameryce. W najbliższych latach przychody z obsługi rynków zagranicznych miałyby sięgnąć nawet 50 procent. Obecnie wynoszą ok. 15 procent. W ubiegłym roku firma poinformowała, że daje sobie pięć lat na proces zdynamizowania obrotów na rynkach zagranicznych.
Balearia jest dziś jednym z najprężniej działających armatorów na hiszpańskim rynku. Trzonem oferty operatora znanego do 1998 r. pod nazwą Euroline Maritimes są połączenia między kontynentalną częścią Hiszpanii a Balearami.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny