Stany Zjednoczone udzieliły Korei Południowej formalnej zgody na budowę okrętów podwodnych o napędzie jądrowym - wynika z oświadczenia opublikowanego przez Biały Dom. USA mają też wesprzeć południowokoreański program wzbogacania uranu, a Korea Płd. zainwestować w amerykański przemysł stoczniowy.
Chiny ujawniły plany dotyczące budowy kontenerowca zdolnego do przewozu 14 000 kontenerów i napędzanego innowacyjnym reaktorem ze stopionych soli opartym na torze, który może zrewolucjonizować globalną żeglugę. Prezentacja projektu nastąpiła zaledwie kilka tygodni po tym, jak chińscy naukowcy osiągnęli przełomowe, pierwsze na świecie osiągnięcie w zakresie przekształcania toru w paliwo uranowe w działającym reaktorze.
Rejs z GospodarkaMorska.pl to konferencja, które na stałe wpisała się w kalendarz wydarzeń branży morskiej w Polsce. Ekskluzywna, zamknięta konferencja odbywa się na pokładzie promu Nova Star należącego do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Podczas jubileuszowej, 5. edycji konferencji na morzu jak zwykle nie zabrakło merytorycznych debat oraz networkingowych spotkań.
"Transformacja energetyczna na statkach i w transporcie morskim" - to kolejna debata podczas 5. Rejsu z Gospodarką Morską. Wnioski z debaty ekspertów są co najmniej niepokojące. Dramatycznie brakuje paliw niskoemisyjnych, a jednocześnie najwięksi i najbogatsi armatorzy eskalują wyścig technologiczny, na który nie stać mniejszych operatorów.
Senat jednogłośnie przyjął ustawę o morskiej energetyce wiatrowej, otwierając tym samym nowy rozdział w historii polskiej energetyki. Polska jest też coraz bliżej pierwszej aukcji dla offshore wind - sektora, który z wizji przyszłości staje się realnym filarem krajowej gospodarki. Morska energetyka wiatrowa to dziś nie tylko źródło czystej energii, ale również potężny impuls rozwojowy dla przemysłu, portów i setek lokalnych przedsiębiorstw.
Do terminala kontenerowego Baltic Hub, mieszczącego się w Porcie Gdańsk, wpłynął pierwszy raz od wielu miesięcy duży statek duńskiego giganta żeglugi. Beijing Maersk to jeden z najnowszych, dużych kontenerowców przewoźnika napędzany metanolem. Jednocześnie stanowi to zaskakujący dla wielu dowód, że statki z kadłubami w charakterystycznym odcieniu błękitu dalej zawijają do polskich portów, mimo zmian firmy w obsłudze globalnych połączeń morskich.
Podczas targów GasTech 2025 w Mediolanie, Everllence podpisało porozumienie (MoU) z ABB, światowym liderem technologicznym w dziedzinie elektryfikacji i automatyzacji, oraz OceanWings, światowym liderem w dziedzinie systemów napędowych wspomaganych wiatrem.
Dwie firmy poinformowały, Siemens Energy i NEXTCHEM poinformowały, że będą współpracować w celu opracowania modułowych rozwiązań ogniw paliwowych do wysokotemperaturowego metanolu dla przemysłu morskiego. Celem jest rozwój oferty dla branży morskiej, która jest zainteresowana wdrażaniem nisko- i zeroemisyjnych napędów dla statków.
W stoczni Monfalcone odbyła się ceremonia przekazania Star Princess, kolejnego statku wycieczkowego dla przewoźnika Princes Cruises. To także druga jednostka klasy Sphere, zbudowanej przez Fincantieri, która posiada napęd LNG, wpisując się w wizję niskoemisyjnej żeglugi pasażerskiej.
Stocznia i port w Barrow-in-Furness były miejscami wyjątkowej uroczystości. Do służby pod brytyjską banderą został oficjalnie wcielony HMS Agamemnon, szósty okręt podwodny z napędem jądrowym typu Astute. Rangę wydarzenia podkreślił fakt obecności Karola III, króla Wielkiej Brytanii i zarazem Lorda Wysokiego Admirała.
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji