W nowej strategii Cruse Baltic preferencje będą miały porty z przyłączami energetycznymi, które zapewnią zasilanie statku pasażerskiego z nabrzeża. Przed rokiem dziewiętnastu wiodących operatorów wycieczkowców działających w regionie Morza Bałtyckiego zobowiązali się do wykorzystania w czasie postoju w porcie zasilania energią z lądu. To wyzwanie dla zarządów portów bałtyckich, również Gdańska, Gdyni i Szczecina.
Fińska stocznia RMC przekazała już nowy prom MyStar zamawiającej spółce Tallink Superfast, będącej częścią estońskich linii Tallink Grupp. W budowie promu udział miały polskie stocznie.
W naszym cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie informujemy o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in. planach Brittany Ferries, które jeszcze tego lata chce zacząć pływać do Portugalii.
W cotygodniowym przeglądzie Promy SKAT w telegraficznym skrócie informują o najważniejszych wydarzeniach minionych dni - o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in.: o uruchomieniu przez firmę Förde Reederei Seetouristik szybkiego serwisu promowego, łączącego Szwecję oraz Niemcy.
W cotygodniowym przeglądzie, portal PromySKAT w telegraficznym skrócie informuje o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in.: o transporcie przygotowanych w Polsce elementów konstrukcyjnych pod budowę nowego promu dla Tallink oraz o dodatkowym połączeniu ro-ro w ofercie Stena Line.
Fiński port w Helsinkach otrzymał wsparcie finansowe od UE na projekty inwestycyjne portów na trasach Helsinki – Tallinn i Helsinki – Travemünde, a także na instalację lądowego systemu zasilania dla usług rejsowych Hernesaari. Inwestycje koncentrują się na uczynieniu portów bardziej przyjaznymi dla środowiska i wydajniejszymi.
Pomimo globalnej pandemii koronawirusa, fińska stocznia Rauma Marine Construction rozpoczęła 6 kwietnia produkcję nowego promu MyStar dla armatora Tallink.
Serwis PromySkat, w coponiedziałkowym przeglądzie, w telegraficznym skrócie informuje o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu o postępach w budowie nowego promu dla Tallink oraz obiecujących wynikach uzyskiwanych przez Stena Line na nowej trasie.
Miniony rok był udany dla wielu przewoźników promowych. Wśród firm, które nie kryją zadowolenia z osiągniętych w 2019 r. rezultatów, znajduje się Tallink. Estoński operator kolejny już raz poprawił wynik, gdy chodzi o liczbę przewiezionych pasażerów.
Grupa Tallink ogłosiła nazwę swojego nowego, zamówionego na początku roku promu. Imię jednostki, która w najbliższych latach zasili flotę armatora, została wybrana w czasie konkursu.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Z Bałtyku obok flot NATO pod siedmioma banderami na Morze Śródziemne
Rok w 10 tygodni. Studia niestacjonarne na Politechnice Morskiej
„OZE i wodór mogą i powinny być napędem regionów” – ważna konferencja przed nami
Chiny apelują do Trumpa o szerszą współpracę – także na morzu i w sektorze stoczniowym
Na Pomorzu jest wdrażany system Entry/Exit (EES). Straż Graniczna podaje szczegóły