• <
bulk_cargo_port_szczecin

Port Helsinki uzyskał pomoc unijną na swoje zielone inwestycje

PMK

19.07.2020 19:21
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Port Helsinki uzyskał pomoc unijną na swoje zielone inwestycje

Partnerzy portalu

Port Helsinki uzyskał pomoc unijną na swoje zielone inwestycje - GospodarkaMorska.pl

Fiński port w Helsinkach otrzymał wsparcie finansowe od UE na projekty inwestycyjne portów na trasach Helsinki – Tallinn i Helsinki – Travemünde, a także na instalację lądowego systemu zasilania dla usług rejsowych Hernesaari. Inwestycje koncentrują się na uczynieniu portów bardziej przyjaznymi dla środowiska i wydajniejszymi.

UE przyznała 10 mln euro na projekt TWIN-PORT IV portów w Helsinkach i Tallinie. Całkowity koszt inwestycji w porcie w Helsinkach wynosi około 11,3 miliona euro, a dofinansowanie wynosi około 3,4 miliona euro. Dofinansowanie przyznano przede wszystkim na poprawę lądowych systemów energetycznych i wydajności portów, automatyzację dokowania statków oraz układ ramp na trasie Vuosaari – Muuga.

Co więcej, na projekt Hansalink II w portach w Helsinkach i Lubece przyznano około 3,3 mln euro nowych funduszy unijnych. W Vuosaari całkowity koszt inwestycji w energię lądową i automatyzację projektu wynosi około 2,3 miliona euro, przy dofinansowaniu w wysokości około 0,7 miliona euro.

Najbardziej centralne międzynarodowe porty wycieczkowe na Morzu Bałtyckim są zaangażowane w projekt Cruise OPS mający na celu stworzenie jednolitego systemu zasilania na lądzie, który zmniejsza emisje spalin i zanieczyszczenie hałasem podczas zawijania do portów. Szacuje się, że port w Helsinkach zapłaci 4,2 mln euro za lądowy system energetyczny planowany dla Hernesaari, który otrzymał dofinansowanie w wysokości 0,9 mln euro.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z otrzymanych środków. To pokazuje, że nasze projekty rozwojowe przebiegają równolegle z poglądem UE na środowisko i efektywność w zakresie mobilności i transportu - skomentował Pekka Meronen, wiceprezes ds. finansów, technologii informacyjno-komunikacyjnych i rozwoju w Porcie Helsinki.

W poprzednich projektach Twin-Port i Hansalink zbudowano i rozbudowano infrastrukturę portową i floty firm żeglugowych w Helsinkach, Tallinie i Lubece, a także uruchomiono linie RoRo w Muuga – Vuosaari.

Ponadto prom pasażerski Tallinka MS Megastar, który wykorzystuje skroplony gaz ziemny (LNG), zaczął kursować na trasie morskiej Tallin – Helsinki w 2017 roku. Tallink zamówił kolejny szybki prom zasilany LNG, który będzie podobny do Megastar grupy. Nowa jednostka, który będzie nosiła nazwę MySTAR, ma zostać ukończona pod koniec 2021 roku i będzie kursował na trasie Tallinn-Helsinki.

Helsinki to jeden z najbardziej ruchliwych portów pasażerskich w Europie. W 2019 roku przez obiekt przewinęło się łącznie 12,2 mln pasażerów. Port w Helsinkach jest także wiodącym portem ogólnym Finlandii dla handlu zagranicznego. W 2019 roku całkowity ruch towarowy grupy wyniósł 14,4 mln ton.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.