W stoczni Midship Marine w Luizjanie powstaje 26-metrowy statek badawczy zaprojektowany przez globalnego cyfrowego stoczniowca Incat Crowther dla Cape Fear Community College (CFCC) w Wilmington w Karolinie Północnej w USA.
Japoński koncern Mitsui O.S.K. Lines (MOL) ogłosił 8 września, że uzyskał wstępne zatwierdzenie (approval in principle, AiP) od towarzystwa klasyfikacyjnego Lloyd's Register (LR) dla dwóch nowych, różnych projektów gazowca. Wyróżniać je ma także wykorzystanie w nich systemu napędowego wspomaganego wiatrem Wind Challenger.
23 sierpnia po 19 dniach poszukiwań odnaleziono ciało Halita Yukaya, projektanta jachtów i współzałożyciela Mazu Yachts. Zwłoki znaleziono na dnie Morza Marmara. Jedna z teorii głosi, że jego jacht został staranowany przez frachtowiec.
Holownik Ares pływający po Porcie Gdańsk, doczekał się swojego miniaturowego (w skali 1:125) odpowiednika. I to nie byle jakiego – zbudowanego z 1298 klocków LEGO, z ogromną precyzją i dbałością o detale. Autorem tego niezwykłego projektu jest Eryk Żegliński, 22-letni marynarz zatrudniony w WUŻ Port Gdańsk.
Norweska spółka VARD, stanowiąca podmiot zależny Fincantieri, podpisała 10 lipca umowę z amerykańską organizacją badawczą Inkfish na zaprojektowanie i budowę jednego z najnowocześniejszych statków badawczych. Wartość kontraktu przekracza 200 milionów euro, a planowana jednostka ma wspierać badania morskie na całym świecie.
Po ataku i zatopieniu przez bojowników Huti drugiego, na początku lipca, masowca, rosną niepokoje związane z losem jego załogi. Nim Eternity C zatonął, marynarze, którzy przeżyli atak, opuścili pokład i los kilkunastu z nich pozostaje na ten moment nieznany. W dodatku istnieje zagrożenie, że trafią do niewoli napastników. O aktualnej sytuacji stale informuje dowództwo międzynarodowej operacji EUNAVFOR Aspides. Z kolei Huti opublikowali materiał wideo z zatopienia wspomnianego statku.
Dwóch członków załogi płynącego po Morzu Czerwonym masowca zostało rannych, a dwóch zaginęło po ataku dronów w poniedziałek - poinformowała agencja Reutera. W niedzielę jemeńscy rebelianci Huti uderzyli w inny statek handlowy w tym rejonie. Był to pierwszy taki atak od miesięcy.
27 kwietnia 1865 r., dwie godziny po północy miała miejsce najtragiczniejsza katastrofa statku pasażerskiego w historii Stanów Zjednoczonych. Wieczorem tego dnia okazało się, że większość żołnierzy i cywilów zginęła. Skala tragedii było tak wielka, że po katastrofie Titanika, parowiec nazwano „Titanikiem Missisipi”. Kotły bocznokołowca SS Sultana eksplodowały i parowiec w płomieniach utonął na rzece Missisipi.
Od kiedy w 2017 roku tankowiec Khatanga wpłynął do Portu Gdynia niewiele się na nim zmieniło. W kajutach pozostały prywatne przedmioty marynarzy, a na mostku cała dokumentacja. Zarząd Morskiego Portu Gdynia w ciągu ostatnich dwóch miesięcy przygotował jednak jednostkę do odholowania do stoczni rozbiórkowej. Słynna Khatanga opuści Polskę już niedługo.
Glamox, światowy lider w dziedzinie oświetlenia, wygrał kontrakty na oświetlenie czterech dodatkowych statków klasy Aurora, należących i obsługiwanych przez Höegh Autoliners. To najnowsze zamówienie jest następstwem kontraktu z października 2022 r. na dostarczenie morskiego oświetlenia LED dla pierwszych ośmiu statków klasy Aurora.
MRiRW planuje zmniejszyć liczbę statków do połowów na Zalewie Wiślanym i Zalewie Szczecińskim
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Uroczyste otwarcie wystawy „Pod misyjną banderą” już 27 listopada przed Centrum Weterana
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta