Terminal Kontenerowy Kanału Sueskiego (SCCT) w Egipcie zainaugurował swoją znaczącą rozbudowę, zwiększając przepustowość i liczbę miejsc pracy we Wschodnim Port Saidzie. Uroczystość, w której uczestniczył Jego Ekscelencja Prezydent Abd el-Fattah es-Sisi, była oficjalnym otwarciem wartej 500 milionów dolarów modernizacji terminala.
A.P. Moller - Maersk oraz Contemporary Amperex Technology (CATL), podpisały porozumienie w celu wspólnego promowania dekarbonizacji w globalnych łańcuchach dostaw i dalszego wzmacniania globalnej logistyki. W jego ramach oba podmioty mają współdziałać także w zakresie transportu morskiego, intermodalnego oraz rozwoju łańcuchów dostaw na całym świecie.
W systemie prawa angielskiego, precedens „Lickbarrow v Mason” [1794] 5 T.R. 683, ukonstytuował prawnie zasadę, zgodnie z którą zwyczaj handlowy („custom of merchants”) wykreował określone typy konosamentów, a mianowicie, konosament na zlecenie („order bill of lading”) i konosament na okaziciela („bearer bill of lading”) jako papiery wartościowe („negotiable document of title”).
W ramach szeroko zakrojonego programu, w którym uczestniczy 50 różnych armatorów, A.P. Moller – Maersk (Maersk) modernizuje około 200 statków ze swojej floty czarterowanej na czas. Głównym celem przedsięwzięcia jest obniżenie kosztów slotów poprzez poprawę efektywności paliwowej i ładowności. Wpisuje się to w jedno z kluczowych przedsięwzięć duńskiego giganta branży morskiej, czyli zmniejszenia zarówno kosztów, jak i emisji gazów cieplarnianych.
Zapraszamy do odsłuchania kolejnego odcinka podcastu ETA.fm, który jest podsumowaniem 33. tygodnia w żegludze morskiej.
W systemie prawa angielskiego, precedens „Lickbarrow v Mason” [1794] 5 T.R. 683, ukonstytuował prawnie zasadę, zgodnie z którą, zwyczaj handlowy („custom of merchants”), wykreował określone typy konosamentów, a mianowicie konosament na zlecenie („order bill of lading”) i konosament na okaziciela („bearer bill of lading”) jako papiery wartościowe („negotiable document of title”).
A.P. Moller – Maersk oficjalnie otworzył w peruwiańskim Olmos nowe centrum pakowania i logistyki chłodniczej dla branży rolniczej. W zamierzeniu stanowi to strategiczny krok w ramach wsparcia dynamicznie rozwijającego się w tym państwie sektora eksportu produktów rolnych. W związku z ciągłym wzrostem eksportu świeżych owoców z Peru, napędzanym globalnym popytem, pojawiła się potrzeba rozbudowy zaplecza logistycznego, z myślą o zapewnieniu szybkości i świeżości dostaw z gospodarstwa do portu.
Zakończyła się procedura zakupu wszystkich wyemitowanych akcji w Svitzer Group złożona za pośrednictwem spółki zależnej A.P. Moller Holdings, APMH Invest, rozpoczęta 2 kwietnia tego roku. 16 maja została pomyślnie zrealizowana. A.P. Moller Holding posiada teraz 93,4% kapitału zakładowego i praw głosu w Svitzer.
W duńskim Kassø 13 maja odbyło się otwarcie pierwszego komercyjnego zakładu przeznaczonego do komercyjnej produkcji e-metanolu. European Energy informuje, że jest on gotowy do dostarczania odbiorcom tego surowca.
Zapraszamy do odsłuchania kolejnego odcinka podcastu ETA.fm, który jest podsumowaniem 19'ego tygodnia w żegludze morskiej.
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego