W Akademii Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni w Budynku Wielofunkcyjnym zainaugurowano w czwartek XIV edycję Konferencji Naukowej Logistyka Morska „LogMare 2025” – prestiżowego wydarzenia łączącego środowisko naukowe, przedstawicieli biznesu i instytucji publicznych.
Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2025 to tradycja ciągnąca się już przez 1/4 historii miasta. Właśnie zakończyła się XXIV edycja tej konferencji, na której dyskutowane są najważniejsze wyzwania i idee sektora morskiego, bardzo często z Gdynią, jako miastem morskim, w tle.
W piątek w Gdyni rozpoczęło się 24. Forum Gospodarki Morskiej. W trakcie wydarzenia prelegenci pięciu paneli tematycznych dyskutują o bieżącej sytuacji w poszczególnych sektorach gospodarki morskiej i analizują wyzwania stojące przed branżą, m.in. w kontekście sytuacji geopolitycznej.
W województwie pomorskim rozpoczął działalność zespół pełnomocników Zielonego Okręgu Przemysłowego „Kaszubia”, którzy będą odpowiedzialni za zacieśnienie współpracy między rządem, samorządami i lokalnym biznesem m.in. w obszarze transformacji energetycznej i rozwoju infrastruktury obronnej.
"Forum Gospodarki Morskiej Gdynia to niezwykła okazja do wymiany doświadczeń i zacieśniania współpracy na rzecz rozwoju morskiego biznesu i Gdyni", podkreśla Aleksandra Kosiorek, prezydent Gdyni. Zbliża się XXIV edycja tego wydarzenia, które odbędzie się 10 października 2025 r. Prelegenci pięciu paneli tematycznych przedstawią bieżącą sytuację w poszczególnych sektorach gospodarki morskiej oraz analizę wyzwań stojących przed branżą, m.in. w kontekście sytuacji geopolitycznej.
Niepewne czasy to niepewna gospodarka. Od kilku lat kolejne, coraz to nowsze zagrożenia i ryzyka dotykają światowych łańcuchów dostaw, stawiając pod znakiem zapytania dotychczasowe strategie logistyczne. Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2025 poszukiwać będzie szans na ponowne odkrycie stabilizacji dla sektora.
Podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu zaprezentowano koncepcję Zielonego Okręgu Przemysłowego Kaszubia – inicjatywy, która ma łączyć rozwój infrastruktury energetycznej, morskiej i portowej z nowymi technologiami. Projekt stanowi część szerszego programu „Pakt dla bezpieczeństwa Polski – Pomorze Środkowe”, ukierunkowanego na wzmocnienie odporności strategicznej państwa.
Takie wydarzenia jak ADIPEC to dziś jeden z najbardziej efektywnych sposobów na rozwój, ekspansję zagraniczną i budowanie marki w międzynarodowym środowisku. O potencjale targów w Abu Dhabi, możliwościach dla polskich firm w sektorach energetycznym, offshore i morskim, a także o tym, jak MK Business Link wspiera przedsiębiorstwa w skutecznym wejściu na rynki Zatoki - rozmawiamy z Edytą Bobek, Managerem ds. Sprzedaży w MK Business Link.
Dotychczasowe apele i działania ONZ i wiodących państw morskich spaliły na panewce. Głośne postulaty i panele kończą się w salach konferencyjnych, a życie w oceanach zanika. Niszczenie środowiska przybrało zastraszające tempo. Wpływ na to mają nie tylko zmiany klimatyczne, ale również działalność człowieka poprzez rabunkową eksploatację mórz i wybrzeży przez człowieka, nielegalne połowy i nieekologiczną żeglugę, rozbudowę infrastruktury na wybrzeżach oraz masowe zaśmiecanie oceanów, ujść rzek i wybrzeży.
Ukraina jest otwarta na wykorzystanie polskich doświadczeń oraz przyciągnięcie technologii i inwestycji dla wdrożenia planu powojennej odbudowy przemysłu morskiego o wartości 550 milionów euro - poinformowało ukraińskie Ministerstwo Rozwoju Wspólnot i Terytoriów.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem