Szwedzki koncern poinformował, że od marca na czele segmentu poświęconego morskiej energetyce wiatrowej stanie David Flood, który przechodzi z norweskiej firmy Statkraft, gdzie także zajmował się sprawami dt. branży offshore wind. Dołączy też do Zespołu Zarządzania Obszarem Biznesowym Energii Wiatrowej.
Firma Cadeler ogłosiła w poniedziełek podpisanie dwóch wiążących umów obejmujących pełen zakres transportu i instalacji morskich turbin wiatrowych oraz ich fundamentów w ramach przyszłego projektu budowy morskiej farmy wiatrowej o łącznej wartości szacowanej na około 500 milionów euro.
29 października w obecności premiera Chorwacji Andreja Plenkovicia, ministra spraw zagranicznych Danii Larsa Løkke Rasmussena i CEO APM Terminals Keitha Svendsena została oficjalnie zainaugurowana działalność terminala kontenerowego Rijeka Gateway. Jest to pierwsza inwestycja duńskiego armatora Maerska w Europie Środkowo-Wschodniej. Tym samym stanie on w szranki o pozycję lidera przeładunków nad Adriatykiem z Koprem, intensywnie rozwijającym w ostatnim czasie współpracę z francuskim CMA CGM, i Triestem, w którym silnie obecne jes
Marsa Maroc i CMA Terminals, spółka zależna grupy CMA CGM, połączyły siły, aby obsługiwać Zachodni Terminal Kontenerowy w porcie Nador West Med. Jest to istotny węzeł komunikacyjny na marokańskim wybrzeżu nad Morzem Śródziemnym. Plan zakłada osiągnięcie w 2027 roku rocznej przepustowości 1,8 mln TEU.
Francuska firma SolarinBlue pozyskała dofinansowanie w wysokości 6 mln euro w ramach rządowego planu France 2030. W porcie mieszczącym się w miejscowości Sète, w zatoce Fort-de-France, na Morzu Karaibskim. Celem przedsięwzięcia jest rozwój hybrydowych rozwiązań dla morskiej energetyki, tak wiatrowej, jak i słonecznej.
Firma DEME poinformowała o pozyskaniu dużego kontraktu w związku z budową morskiej farmy wiatrowej Nordseecluster na Morzu Północnym. Zapewni ona niemieckim gospodarstwom zasilanie w odnawialną energię.
Fincantieri i TUI Cruises (spółka joint venture TUI AG i Royal Caribbean Cruises) podpisały 29 września umowę na zaprojektowanie i budowę dwóch nowych statków wycieczkowych. Zamówienie to zastępuje podpisany w marcu 2025 roku protokół ustaleń z TUI AG w sprawie budowy dwóch statków wycieczkowych dla marki Marella Cruises.
Stocznia Riva Trigoso, należąca do włoskiego koncernu Fincantieri, była miejscem ceremonii cięcia blach pod drugi, z zaplanowanych czterech, nowych okrętów patrolowych dla Marynarki Wojennej Włoch (Marina Militare). Określane jako jednostki „nowej generacji” mają wzmocnić zdolności państwa w zakresie ochrony domeny morskiej, w tym i prowadzonego nadzoru i monitorowania sytuacji.
Porażka Donalda Trumpa, sukces Orsted – duński koncern może wrócić do pracy na wstrzymanej przez prezydenta USA morskiej farmie wiatrowej Revolution Wind. Tak orzekł sąd federalny w Waszyngtonie.
Terminal FSRU w Gdańsku jest elementem dużej układanki, która znana jest jako japoński model inwestycji w LNG. Business Mixer Portu Gdańsk odbędzie się w Tokio za kilka tygodni. Uczestnicy wydarzenia będą mieli możliwość bezpośrednich rozmów z japońskimi importerami, dystrybutorami i inwestorami. Warto przyjrzeć się, jak Japonia świetnie łączy aktywność ludzi biznesu z polityką gospodarczą rządu ukierunkowaną na wspieranie innowacji, rozwój nowych technologii i eksportu.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?