Z prezesem HSE Energy Hubertem Wawrzyniakiem rozmawialiśmy podczas konferencji Offshore Wind – Logistics & Supplies o spojrzeniu na polski sektor morskiej energetyki wiatrowej z perspektywy bezpieczeństwa i jakości procesów, które są czynnikiem wpływającym nie tylko na szybkość, ale także trwałość i odpowiedzialność rozwoju branży.
Dla wielu zainteresowanych tematyką okrętową wieści z Australii mogą być zaskakujące. Choć temat pojawiał się wcześniej, to już stało się pewne, siły morskie Australii wzbogacą się o fregaty produkcji japońskiej. Po tym sukcesie można oczekiwać, że Kraj Kwitnącej Wiśni zdecyduje się na dalszą „ekspansję” w tym segmencie branży morskiej.
W stoczni Mobile w stanie Alabama odbyła się ważna dla stoczniowców uroczystość. Przekazanie siłom morskim USA ostatniego okrętu typu Independence USS Pierre (LCS 38) kończy wyboistą, pełną trudności drogę, jaką były trwające dwie dekady prace nad tymi jednostkami. Choć już zdołały się one zapisać w historii sił morskich jako wyjątkowo nieudane, symbolizując też „ślepą uliczkę rozwoju”, tak stocznia podkreśla przy tym swoje zaangażowanie i gotowość do zmian, by mimo ogromu wyzwań spełnić oczekiwania tak wymagającego zamawiającego
Jednym z istotnych ustaleń jurydycznych angielskiego systemu prawnego w zakresie tego dokumentu jest przyjęcie, iż jakkolwiek, co do zasady, kwit sternika nie jest papierem wartościowym (jak na przykład konosament), to w określonych okolicznościach faktycznych może zostać uznany za taki „document of title” [precedens „Kum v Wah Tat Bank Ltd” [1971] 1 Lloyd's Rep 439 (PC)].
Nowe okręty dla Royal Candian Navy otrzymają napędy od Rolls-Royce. Firma podpisała w tej sprawie porozumienie, aby dostarczyć potrzebne komponenty. Budowa niszczycieli typu River ma być największym i zarazem najbardziej złożonym przedsięwzięciem w kanadyjskim przemyśle okrętowym od czasu II wojny światowej.
Z perspektywy pięciu lat regaty PIMEW Offshore Wind Energy Cup pokazują, jak dobrze zaprojektowana inicjatywa staje się istotnym elementem branżowej tożsamości. Co roku w maju – niezależnie od warunków – przedstawiciele sektora morskiej energetyki wiatrowej (MEW) spotykają się na wodach Zatoki Gdańskiej, by przypomnieć, że offshore wind to przede wszystkim ludzie, kapitał relacyjny i wspólne tempo działania.
Z udziałem wielu gości odbyła się ceremonia chrztu pierwszej z ośmiu fregat typu 26, które w przyszłości wraz z podobnymi okrętami typu 31, będzie tworzyć trzon brytyjskiej floty. Znaczenie wydarzenia nadawał fakt, że matką chrzestną została księżna Walii.
Tylko do końca dnia – czwartek, 8 maja – można zgłosić udział w PIMEW Offshore Wind Energy Cup. To jedyne takie wydarzenie dla sektora morskiej energetyki wiatrowej, które integruje branżę nie podczas paneli dyskusyjnych, ale na wodzie – w formule regat żeglarskich.
Jeżeli toczące się intensywnie rozmowy koalicyjne między chadekami a socjaldemokratami zakończą się sukcesem, to Niemcy już w maju będą miały nowy rząd. Zdaniem Rodericha Kiesewettera (CDU) w umowie koalicyjnej CDU/CSU i SPD nie powinno zabraknąć zabezpieczenia przed ewentualnym wznowieniem projektu Nord Stream.
Jeszcze kilka miesięcy temu rosyjska retoryka na temat Arktyki była konfrontacyjna wobec USA, ale dziś - według dr. Sergeya Sukhankina z waszyngtońskiego think tanku Jamestown Foundation - Rosjanie byliby zainteresowani "zaczepnymi krokami USA w Arktyce, bo to odwracałoby uwagę Zachodu od Ukrainy".
Ostatni okręt kontrowersyjnej serii już w służbie w siłach morskich USA. Co dalej z serią Independence?
MRiRW planuje zmniejszyć liczbę statków do połowów na Zalewie Wiślanym i Zalewie Szczecińskim
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Uroczyste otwarcie wystawy „Pod misyjną banderą” już 27 listopada przed Centrum Weterana
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej