Windward od kilku dni śledzi 6 zbiornikowców płynących pod fałszywą banderą floty cieni, które przez kanał La Manche i Atlantyk pływają bez żadnych ograniczeń do i z rosyjskich portów bałtyckich. „Bezpaństwowce” pływają bez problemów po wodach terytorialnych państw UE mimo sankcji i ograniczeń w handlu ropą naftową.
Co najmniej 90 tankowców przewożących ropę z Rosji i Iranu pływa pod fałszywą banderą Sint Maarten, Aruby lub Curaçao – podaje śledczy portal Follow the Money. Wyspy te, będące częścią Królestwa Niderlandów, nie mają oficjalnych rejestrów okrętowych. Nadużycia są możliwe dzięki prywatnej firmie MSTA, która wydaje nielegalne certyfikaty i dokumenty rejestracyjne.
Przez manipulacje transponderami na statkach i zakłócenia w odbiorze GPS, na mapach ruchu morskiego widać jakby na granicy Rosji w Zatoce Fińskiej tworzyły się formacje tankowców czy innych jednostek handlowych lub holowników i krążyły w kółko, ale w rzeczywistości ich tam nie ma – twierdzi Straż Przybrzeżna Finlandii.
Prezydent Panamy Jose Raul Mulino określił jako „niedopuszczalny” komunikat Departamentu Stanu USA w sprawie „rzekomego zniesienia opłat pobieranych od amerykańskich statków za korzystanie z Kanału Panamskiego”.
Dmitrij Miedwiediew, były prezydent Rosji, obecny wiceprzewodniczący Rady Bezpieczeństwa na Kremlu, oskarżył norweskiego armatora, że ten odmówił pomocy marynarzom tonącego rosyjskiego statku Ursa Major. Norwegowie opublikowali oświadczenie wraz ze zdjęciami, przeczące jego wersji wydarzeń.
Jak poinformowały filipińskie służby, chińskie statki oraz jednostki straż wybrzeża stosują fałszywe sygnały AIS, aby wprowadzać w błąd społeczność międzynarodową, zdezorientować władze i wzbudzić obawy społeczne. Ma to także być sprzeczne z postanowieniami o Międzynarodowej Konwencji o Bezpieczeństwie Życia na Morzu (SOLAS).
Fałszywe lub przeterminowane leki zabijają każdego roku w Afryce Subsaharyjskiej około 500 tysięcy osób, głównie dzieci - wynika z szacunków Światowej Organizacji Zdrowia (WHO).
Precedens „Glyn Mills Currie & Co. v The East & West India Dock Co.” [1882] 7 App. Cas. 591 wraz z precedensem ,,The Stettin” [1889] 14 PD 142 ustanowiły bazowy zespół praw i obowiązków przewoźnika w związku z przewozem i wydaniem ładunku na podstawie konosamentu.
Rosja testuje metody omijania sankcji na eksport ropy i ukrawania tras swoich tankowców poprzez podawanie fałszywych pozycji statków za pośrednictwem Systemu Automatycznej Identyfikacji (AIS) - podał w środę "Financial Times".
Chiński supertankowiec Young Yong miał przewozić ropę naftową pochodzącą z Malezji. Jednak agencja Reuters odkryła, że było całkiem inaczej. Ślady gigantycznej jednostki wskazują na trasę Wenezuela-Iran.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”