Eksperci nie mają wątpliwości – to elektryków w Polsce obecnie brakuje najbardziej. Szacuje się, że już teraz w Polsce mogłoby znaleźć pracę ponad 50 tysięcy osób, a zapotrzebowanie rośnie wraz z postępem technologicznym i wzrostem ilości inwestycji z zakresu offshore w Polsce.
Podczas konferencji Pomorskiej Platformy Offshore odbywającej się w ramach targów Edu Offshore Wind 2024 rozmówcy przedstawili młodzieży potencjalne ścieżki kariery mogące prowadzić do pracy w branży morskiej energetyki wiatrowej.
Reżyser Jan Hołubek nakręci dla platformy Netflix serial o największej powojennej katastrofie polskiej żeglugi, zatonięciu promu Jan Heweliusz. Zdjęcia do produkcji będą powstawać m.in. w Gdyni, Stargardzie, Szczecinie i Świnoujściu.
Pojazdy elektryczne znalazły już miejsce na stałe w naszym codziennym życiu. Nietrudno zauważyć, że w wielu miastach użytkowanie samochodów elektrycznych, skuterów, hulajnóg i rowerów z wspomaganiem bateryjnym stało się codziennością. Wszystkie te urządzenia przewożone są na masową skalę statkami. Mniejsze jednostki w kontenerach. Samochody statkami ro-ro lub promami samochodowo-pasażerskimi. Transport tych urządzeń to wyzwanie nie tylko dla armatorów, ale również dla terminali ro-ro.
Dziesiąta edycja Seminarium Zachodniopomorskiego Klastra Morskiego, która odbyła się w zeszłym tygodniu w Kołobrzegu, stanowiła dobrą okazję do sprawdzenia, na jakim etapie rozwoju offshore wind jesteśmy, jak odnajduje się w rodzącym sektorze rynek stoczniowy i czego w związku z nim oczekują przedsiębiorcy.
To z pewnością smutny moment dla miłośników nietypowych jednostek morskich. Historyczny, znajdujący się w Szkocji latarniowiec jest już w tak złym stanie, że mimo iż funkcjonuje od niemal 90 lat trafi dosłownie na "śmietnik historii". Zdaniem opiekunów jednostki jest ona nie do odratowania, a remont nieopłacalny i właściwie niemożliwy do przeprowadzenia. Stanowi tym samym odchodzący do przeszłości ważny element dziejów szkockiej żeglugi.
Vestas i Windar, czyli dwie fabryki, które powstają w Szczecinie będą potrzebować przynajmniej kilkuset pracowników w sektorze offshore. Nie możemy jednak zapominać także o działających już mniejszych firmach oraz potencjalnych inwestorach, którzy aktywnie interesują się Pomorzem Zachodnim, jako potencjalnym zagłębiem offshore w Polsce.
Pierwszego dnia targów branży morskiej Baltexpo na terenie Międzynarodowych Targów Gdańskich AmberExpo odbyło się oficjalne rozdanie Złotych Kotwic, czyli nagród przyznawanych przedsiębiorstwom i instytucjom, których projekt, produkt, usługa, działania lub osiągnięcia w okresie dwóch lat od ostatniej edycji wydarzenia mają lub mogą mieć znaczący wpływ na rozwój gospodarczy.
W hali Międzynarodowych Targów Gdańskich AmberExpo wystartowały dzisiaj tegoroczne targi Baltexpo. Dla tej zasłużonej imprezy to nowe rozdanie – po raz pierwszy tworzona jest przez MTG, które przejęło prawa do jej organizacji i ma w stosunku do niej poważne plany.
Z Moniką Kozakiewicz, prezes zarządu Stoczni Remontowej Nauta, rozmawiamy o strategicznych etapach rozwoju, współpracy zewnętrznej i wizjach ewolucji stoczni. Z elastycznym modelem operacyjnym i planami dalszej modernizacji, firma kształtuje zrównoważoną przyszłość, adaptując się do regulacji, ekologii i oczekiwań rynku.
Regaty Rocznicowe o Puchar Rektora Politechniki Gdańskiej
Chiny na energetycznym kursie. Skorzystają porty i morski transport
Święto Straży Granicznej. Ponad trzy dekady obrony granicy na lądzie i morzu
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink
Babcock rozwija współpracę z Saab w związku z budową korwet dla sił morskich Szwecji
Ubezpieczenie "Miecznika" zgodne z prawem? Wraca temat zarzutów o nieprawidłowości przy zakupie