Damen Shipyards Group poinformował o pomyślnym zakończeniu dostaw czterech zaawansowanych pakietów wyposażenia pogłębiarskiego przeznaczonych dla pogłębiarek refulujących typu Trailing Suction Hopper Dredger (TSHD).
W odróżnieniu od budowy konwencjonalnych jednostek (masowce, tankowce itp.) budowa jednostek specjalistycznych (na przykład, do budowy i wsparcia morskich farm wiatrowych – „offshore constructions” itp.) wymaga również często odmiennego podejścia do procesu budowy i zmian, które strony zamierzają wprowadzić do specyfikacji kontraktowej w trakcie realizacji budowy.
Podczas uroczystej ceremonii, Damen Shoalbuster 2711 WID (Water Injection Dredging) został ochrzczony. Pogłębiarka została dostarczona przez Damen Shipyards do UK Dredging, spółki zależnej Associated British Ports. Uroczystość odbyła się w Roath Basin w Cardiff w Walii, a Rhian Lewis pełniła rolę matki chrzestnej i oficjalnie nadała statkowi nazwę UKD Seadragon.
Znacząca część prac budowlanych przy budowie terminalu T3 Baltic Hub została ukończona; pozwoliło to na uruchomienie części terminalu i obsługi statków - poinformował Budimex w piątkowym komunikacie. Baltic Hub zwiększy zdolności przeładunkowe o 1,5 mln TEU rocznie.
W czerwcu tego roku stocznia Damen Shipyards podpisała kontrakt z niemieckim wykonawcą prac pogłębiarskich Hegemann na dostawę innowacyjnej stacji wspomagającej. Stacja wspomagająca, standardowy model BS 500, zostanie wyposażona w opracowany przez Damen system redukcji emisji NOx (tlenek azotu) dla jednostek morskich.
Międzynarodowe morskie prawo pracy, przyjmuje, iż członek załogi, który w wykonaniu polecenia swojego przełożonego doznał uszczerbku na zdrowiu w związku z pracą na statku, dysponuje, co do zasady – prawem do stosownego roszczenia odszkodowawczego, w stosunku do armatora, w zakresie ustalonym stosowną umową oraz prawem właściwym dla tej umowy (a niekiedy prawem właściwym dla miejsca wypadku).
UKD Seadragon to nowy holownik typu Shoalbuster 2711, jaki powstawał w gdańskiej stoczni Safe. Wczoraj jego częściowo wyposażony kadłub został zwodowany przy stoczniowym nabrzeżu na Martwej Wiśle.
Wczoraj, podczas uroczystości wmurowania kamienia węgielnego pod budowę terminala T3 w Baltic Hubie większość zaproszonych gości po raz pierwszy miała okazję postawić stopę na zupełnie nowym terytorium kraju, które jeszcze kilkanaście miesięcy temu nie istniało.
Van Oord ujawnił plany stworzenia bazy wsparcia dla morskich farm wiatrowych oraz terminalu dla ładunków ponadgabarytowych w porcie w Lipawie na Łotwie.
Powstający w Gdańsku nowy terminal kontenerowy T3 Baltic Hub, realizowany przez konsorcjum Budimex i Deme Dredging osiągnął 40-procentowy poziom zaawansowania budowy. Obiekt będzie jednym z najnowocześniejszych tego typu w Polsce, jak i całej Europie.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim