W stoczni Isogo, należącej do Japan Marine United Corporation i mieszczącej się w Jokohamie, odbyła się ceremonia chrztu i wodowania dwóch patrolowców, które w przyszłości wzmocnią ochronę japońskich wód terytorialnych. Budowane w szybkim tempie okręty otrzymały nazwy Sakura i Tachibana.
Przed południem w EUROGATE Container Terminal Wilhelmshaven odbyła się uroczystość chrztu najnowszego kontenerowca, który dołączył do floty niemieckiego przewoźnika. Wilhelmshaven Express jest dwunastym i zarazem ostatnim ze swojej serii, która w ostatnim czasie została dostarczona do Hapag-Lloyd, wpisując się w plany rozwojowe firmy, w tym wdrażanie innowacji w żegludze, z myślą o optymalizacji zużycia energii i paliwa oraz dekarbonizacji.
W chińskiej stoczni mieszczącej się w Weihai, CMI Shipyard, odbyła się 16 października ceremonia chrztu i przekazania nowego statku, który dołączy do floty Stena Line. Stena Connecta, Wkrótce wyruszy on w swój pierwszy rejs, do macierzystego portu, leżącego nad Morzu Irlandzkim.
Flota francuskiego przewoźnika wzbogaciła się o nowy statek kontenerowy, zdolny do pływania na metanolu, zapewniając ograniczenie emisji CO2 podczas każdego rejsu. Ceremonia chrztu i przekazania jednostki odbyła się w Korei Południowej.
Z udziałem przedstawicieli władz, kadry morskiej i branży stoczniowej odbyła się ceremonia chrztu i wodowania nowego okrętu przeznaczonego do wsparcia działań sił podwodnych. (Special and Diving Operation-Submarine Rescue Ship, SDO-SuRS). Olterra zastąpi starszy, niemal 40-letni ITS Anteo.
Na ten dzień wyczekiwano w stoczni hiszpańskiego koncernu Navantia, mieszczącej się w Cartagenie. 3 października, po południu, odbyła się ceremonia chrztu drugiego okrętu podwodnego serii S-80, Narciso Monturiol (S-82). Jednostka wejdzie w skład Królewskiej Marynarki Wojennej Hiszpanii (Armada Española). Wydarzenie o tyle interesujące, że podobne są proponowane Polsce w ramach programu „Orka”, w sprawie którego władze do końca roku mają podjąć decyzje, kto dostarczy siłom morskim okręty podwodne.
Na ten dzień czekało wiele osób, biorąc pod uwagę, czego dotyczy. 1 października Królewska Marynarka Wojenna Holandii (Koninklijke Marine) oficjalnie wcieliła do służby okręt wsparcia bojowego (Combat Support Ship, CSS), HNLMS Den Helder (A 834). Z racji na swoje rozmiary i zadania będzie kluczowym elementem działań morskich, tak z myślą o holenderskiej flocie, jak i międzynarodowych zespołach NATO. To także symbol zmian w zakresie wzmocnienia i odnowy marynarki wojennej, na którą władze kraju zwiększyły nakłady.
Stocznia HD Hyundai Heavy Industries, znajdująca się w południowokoreańskim Ulsan, poinformowała o udanym wodowaniu nowego okrętu dla sił morskich państwa. Dasan Jeong Yak-yong ma być symbolem zarówno rozwoju rodzimej branży okrętowej, jak i partnerstwa z amerykańskim przemysłem zbrojeniowym, biorąc pod uwagę, że okręt jest wyposażony w zintegrowany system dowodzenia i zarządzania walką Aegis.
Na początku września w stoczni mieszczącej się w tureckim mieście Yalova odbyła się ceremonia chrztu i wodowania czwartej fregaty typu Istif, TCG İçel (F-518). To także trzecia jednostka tej serii, która została zwodowana w tym roku, czym tureckie władze chcą potwierdzić zdolności rodzimej branży stoczniowej w zakresie szybkości i efektywności prowadzonych prac.
Francuski przewoźnik CMA CGM poinformował 2 września, że do jego floty dołączył nowy statek kontenerowy, CMA CGM Mercury. Odbyła się również ceremonia chrztu. Tak jak wiele innych, budowanych dla tej firmy w Korei Południowej, także ten wpisuje się w ideę wdrażania innowacyjnych rozwiązań z myślą o dekarbonizacji transportu morskiego oraz zmniejszania emisji CO2.
Inwestycje wokół offshore mogą sięgnąć ok. 900 miliardów złotych - to trzykrotność całego projektu CPK
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Polska i Norwegia współautorami bezpieczeństwa Bałtyku