Firma Rhenus chrzest nowej barki na Nabrzeżu Katowickim, na terenie terminalu firmy Bulk Cargo - Port Szczecin, będącym od stycznia tego roku jednym z jej najnowszych podmiotów. Celem jest pokazanie wspólnego zaangażowania w rozwój zrównoważonej logistyki.
W Centrum Kultury Euroregionu Stara Rzeźnia w Szczecinie odbyła się, 29 września, konferencja pt. "Bezpieczny Tranzyt", poświęcona przyszłości logistyki polsko-ukraińskiej. Ta, z powodu wielu wyzwań i kontrowersji po agresji Rosji na Ukrainę w lutym 2022 roku, wymaga stworzenia planu działania, tak aby mogła się dalej rozwijać. Pozwoli to również jednocześnie wyciągać wnioski z dotychczasowych działań.
Szczecińska firma poinformowała w mediach społecznościowych, że w ramach jednego ze swoich zleceń obsłużyła jednostkę z ładunkiem łupiny orzecha palmowego (PKS) o masie 42 150 ton. Dla podmiotu było to wyjątkowe zlecenie, stanowiące, jak dotąd, największą operację przeładunkową od początku działalności.
Wciąż trwa modernizacja nabrzeży w szczecińskim porcie, na czym skorzystają działające tam podmioty. Jak informuje operator Bulk Cargo – Port Szczecin, obsługiwane przez niego Nabrzeże Katowickie zostało poddane koniecznej modernizacji, co wpłynie na nowe zdolności operacyjne.
Bulk Cargo – Port Szczecin Sp. z o.o., największy wielofunkcyjny operator terminali w porcie szczecińskim, oficjalnie zapowiada swój udział w dynamicznie rozwijającym się sektorze morskiej energetyki wiatrowej.
Bulk Cargo – Port Szczecin poinformował o rozszerzeniu swojej floty sprzętowej o nowoczesny reachstacker marki Kalmar. Nowe urządzenie umożliwia bardziej efektywny i precyzyjny przeładunek kontenerów, co znacząco wpłynie na jakość i szybkość obsługi realizowanej w porcie.
Tradycyjnie już podczas uroczystej gali wieńczącej pierwszy dzień Kongresu Polskie Porty 2030 zostały wręczone statuetki Latarnie Gospodarki Morskiej. Laureaci zostali nimi nagrodzeni za szczególne osiągnięcia w dziedzinie branży morskiej.
Incydenty związane z blokadą tras żeglugowych, wymuszające zmiany w ruchu morskim i tym samym wydłużenie podróży statków, są przykładami sytuacji zaburzających prace terminali kontenerowych i wielu innych firm w ramach łańcuchów dostaw. Wymusza to na nich dostosowanie się do nowej sytuacji i przy tym stałe konkurowanie między sobą na tym trudnym rynku. W ostatnich latach wyzwania dla terminali kontenerowych nie brakowało. Drugiego dnia Kongresu Polskie Porty 2030, podczas panelu pt. "Terminale masowe i uniwersalne - jedyną stałą
Reprezentanci Bulk Cargo – Port Szczecin i Wolnych Związków Zawodowych Pracowników Gospodarki Morskiej przesłali do redakcji GospodarkaMorska.pl informację, że pracownicy spółki opowiadali się za sprzedażą udziałów w terminalu Grupie Rhenus.
W połowie 2022 r. minister nadzorujący gospodarkę morską został poinformowany o procesie sprzedaży udziałów Bulk Cargo - Port Szczecin niemieckiej firmie Rhenus; w poszukiwaniu udziałowca najważniejszy był pakiet inwestycyjny – powiedział PAP prezes spółki Adam Czarnul.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO