Dwa statki szkoleniowe, które mają otrzymać Politechnika Morska w Szczecinie i Uniwersytet Morski w Gdyni, będą przystosowane do udziału w ekspedycjach naukowych, również na potrzeby badaczy spoza tych uczelni – przekazała PAP rzeczniczka resortu infrastruktury Anna Szumańska.
Holenderska stocznia Concordia Damen z siedzibą w Werkendam rozpoczęła budowę nowego statku wycieczkowego dla Century Cruises, jednego z wiodących chińskich operatorów rejsów rzecznych. Statek został opracowany we współpracy z United Waterways i oznacza oficjalne wejście Century Cruises na europejski rynek rejsów rzecznych.
Wszystkie podstawowe formularze kontraktowe, dotyczące „shipbuilding contract”, charakteryzują się „kazuistyczną” formułą definicji „siły wyższej” („force majeure”). Prawo angielskie, nie znające jako common law pojęcia instytucji prawnej, zwanej „siłą wyższą”, dopuszczało jej zastosowanie w umowach rządzonych tym prawem, pod dwoma zasadniczymi warunkami.
Z końcem sierpnia br. Beata Knazovicova zostanie kapitanem kontenerowca Port Gdynia, zarządzanego przez Polskie Linie Oceaniczne SA. To pierwsza kobieta w historii PLO, która będzie dowodziła statkiem pływającym w barwach gdyńskiego armatora i która większość zawodowego życia spędziła na statkach PLO.
Kinetics i Mitsui O.S.K. Lines (MOL) podpisały 7 lipca protokół ustaleń w celu opracowania pierwszej na świecie zintegrowanej platformy pływającego centrum danych. W związku z tym już istniejący statek zostanie sprowadzony do roli stacjonarnego, unoszącego się na wodzie obiektu informatycznego, które będzie zasilane z mobilnego lub lądowego źródła, aby zapewnić szybsze i bardziej ekonomiczne rozwiązanie dla centrów danych w przyszłości.
W japońskiej stoczni Hiroshima Shipbuilding odbyła się 17 czerwca wyjątkowa uroczystość chrztu nowego statku w barwach Ocean Network Express. Wynikało to z faktu, że w skład floty wszedł statek nazwany na cześć nie tylko portu, do którego zawijają kontenerowce przewoźnika, ale też głównej siedziby firmy.
NYK Cruises odebrał 10 kwietnia wyczekiwany, nowy statek wycieczkowy, Asuka III. Zbudowany przez stocznię Meyer Werft w niemieckim Papenburgu ma być dowodem skuteczności zakładu i symbolem wyjścia z kryzysu, w jakim znajdował się od pewnego czasu. Wykonawca podkreśla, że ma być to jeden z najbardziej energooszczędnych statków wycieczkowych, jakie kiedykolwiek zbudowano i stanowiący zarazem ważny kamień milowy na drodze do zmniejszenia intensywności emisji CO2 w ramach żeglugi pasażerskiej.
W naszym artykule – Umowa o budowę statku - "siła wyższa" związek przyczynowo-skutkowy, przeanalizowany został kluczowy, w anglosaskim systemie prawnym, związek „causation”, pomiędzy kontraktowym okolicznościom „siły wyższej”, a powstałym w jej rezultacie opóźnieniem w realizacji kontraktu budowlanego.
Gdyńska stocznia zawarła umowę z MAN Energy Solutions na dostawę sześciu wysokoobrotowych silników wysokoprężnych MAN 12V175D. Znajdą się one na aktualnie budowanym statku OSV (Offshore Support Vessel) o nazwie Sea Dragon.
Najnowszy statek wycieczkowy budowany przez niemiecką stocznię w Papenburgu miał osiągnąć ważny etap prac. 2 marca opuścił zakład i został odholowany do holenderskiego portu Eemshaven nad rzeką Ems, gdzie przybył wieczorem następnego dnia. Zgodnie z planem Asuka III ma rozpocząć próby morskie i otrzymać resztę wyposażenia, nim trafi do zamawiającego.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO