Według jednego z zarządzających CK Hutchison Holdings do finalizacji głośnej umowy z BlackRock, na mocy której amerykański fundusz miałby przejąć sieć portów CKHH, nie dojdzie w tym roku. W rozmowy włączył się też nowy chiński inwestor.
Amerykańska Izba Handlowa w Polsce wyraziła zaniepokojenie możliwym dołączeniem chińskiego inwestora do konsorcjum, które chce nabyć od firmy Hutchison aktywa portowe, w tym terminal kontenerowy w Gdyni. Podkreśliła w komentarzu dla PAP, że stanowiłoby to zagrożenie dla bezpieczeństwa narodowego.
Rząd Chin grozi zablokowaniem sprzedaży ponad 40 portów, w tym dwóch na Kanale Panamskim, przez hongkoński konglomerat - podał w nocy z czwartku na piątek dziennik „Wall Street Journal”. Według gazety Pekin domaga się udziałów dla państwowej chińskiej firmy COSCO.
Pod egidą resortu infrastruktury zarządy portów łączą siły, by przygotować wspólną ofertę przeładunkową m.in. dla południowych sąsiadów Polski. Z planami rozwoju wiążą się inwestycje w terminale kontenerowe, intermodalne, mroźnie i huby paliwowe - informuje w poniedziałkowym wydaniu "Puls Biznesu".
Wpływy chińskich firm w portach Ameryki Łacińskiej i Karaibów są znacznie większe niż sądzono; blokada jednego z nich mogłaby kosztować gospodarkę USA ponad 100 mln dolarów dziennie - podał dziennik "Financial Times", cytując ustalenia waszyngtońskiego think tanku CSIS.
Dziś o godzinie 9:30 w Sopocie rozpoczyna się tegoroczna edycja Kongresu Polskie Porty 2030. W wydarzeniu weźmie udział ponad 800 reprezentantów branży morskiej, którzy omawiać będą najważniejsze zagadnienia, jakimi żyje sektor. Poniżej relacjonujemy wydarzenie na żywo.
W Sopocie rozpoczął się dziś Kongres Polskie Porty 2030. Ponad 900 reprezentantów polskiej branży morskiej rozmawia o problemach i szansach sektora oraz jego rosnącym znaczeniu dla gospodarki oraz bezpieczeństwa kraju i regionu.
Reuters donosi, że singapurska PSA International, jeden z największych operatorów portów morskich na świecie, sonduje możliwość sprzedaży swoich udziałów w portowych operacjach CK Hutchison.
Media donoszą, że przeszkody na poziomie chińskiego rządu mogą spowodować, że transakcja sprzedaży terminali kontenerowych CK Hutchison amerykańskiemu funduszowi BlackRock w parze z TIL może nie dojść do skutku w pierwotnej formie. W ręce Amerykanów mogą trafić tylko terminale w Panamie, od których zaczęła się cała historia. Resztę chętnie przygarnie TIL.
Dziennik „South China Morning Post” z Hongkongu podaje, że transakcja sprzedaży portów należących do CK Hutchison konsorcjum składającemu się z funduszu BlackRock oraz należącej do MSC spółki Terminal Investment Limited (TiL) zostanie opóźniona. Wszystko przez presję ze strony chińskiej administracji.
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Władze Iranu zwolniły tankowiec zatrzymany wcześniej przez Strażników Rewolucji
Ostatni okręt kontrowersyjnej serii już w służbie w siłach morskich USA. Co dalej z serią Independence?
MRiRW planuje zmniejszyć liczbę statków do połowów na Zalewie Wiślanym i Zalewie Szczecińskim
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Uroczyste otwarcie wystawy „Pod misyjną banderą” już 27 listopada przed Centrum Weterana