W piątek w chińskim porcie Ningbo-Zhoushan doszło do eksplozji na statku należącym do tajwańskiej firmy żeglugowej Yang Ming Marine Transport Corp.
Jak poinformował Dubajski Zarząd Dróg i Transportu (Dubai’s Roads and Transport Authority, RTA) rozpoczęto próby pierwszej, elektrycznej łodzi wyprodukowanej przy użyciu technologii druku 3D. Projekt jak i sposób konstrukcji mają wprowadzić rewolucję w branży.
Rada UE (czyli państwa członkowskie) przyjęła w poniedziałek dwunasty pakiet sankcji gospodarczych i indywidualnych wymierzonych w Rosję w związku z jej agresją na Ukrainę.
Holenderska firma Super B produkuje wysokiej jakości baterie litowo-żelazowo-fosforanowe (LiFePO4) od 2007 roku i posiada bogate doświadczenie na rynku morskim, kamperów i sportów motorowych. Była to jedna z pierwszych firm, która wprowadziła baterie litowe na rynki pracy o trudnych warunkach.
Grimaldi odebrał szósty statek ro-ro Eco Malta. Ceremonia miała miejsce w chińskiej stoczni Jinling znajdującej się w Nanjing. Statek GG5G to największa na świecie jednostka typu ro-ro przeznaczona do żeglugi morskiej bliskiego zasięgu.
Konstruktorzy z Gliwic i Żor rozpoczęli prace nad projektem zasilanego bateriami litowymi 12-metrowego jachtu w pełni dostosowanego do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Prototyp łodzi – pierwszej takiej na rynku – ma być gotowy najpóźniej jesienią 2023 roku.
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, uruchomił wyjątkową usługę - szybki drogowy transport drobnicowy (LTL) pomiędzy Chinami a Europą. Serwis ten skierowany jest do wszystkich przedsiębiorstw od małych i średnich firm po międzynarodowe korporacje, które nie mają wystarczającej ilości towarów, aby wykorzystać całą przestrzeń ładunkową w ramach transportów FTL. Czas realizacji dostawy wynosi do 12 dni, a jeden z europejskich hubów przeładunkowych zlokalizowany jest w Polsce.
GEFCO wprowadza nowe cotygodniowe połączenie kolejowe z Władywostoku do Europy, które jest odpowiedzią na oczekiwania rynku względem niezawodnego, bezpiecznego i elastycznego transportu z Azji. W przypadku Polski towary docierają przez Małaszewicze/Brześć do Warszawy lub alternatywnie przez Petersburg, skąd transportowane są drogą morską do Gdańska. GEFCO podkreśla krótki czas transportu z Azji do Europy, który wynosi do 30 dni.
Na zdjęciu jednostka Eurocargo Istanbul. Tego, jak będą wyglądały nowe jednostki ro-ro, które zasilą flotę Grimaldi Lines, dowiemy się w najbliższym czasie. Na zdjęciu jednostka Eurocargo Istanbul. Tego, jak będą wyglądały nowe jednostki ro-ro, które zasilą flotę Grimaldi Lines, dowiemy się w najbliższym czasie.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie