Szkołę Morską wybrała z przekory. W branży została z potrzeby wolności. Jubileusz 20-lecia kariery na pokładzie będzie celebrować jako pierwsza kobieta z tytułem kapitana żeglugi wielkiej w szeregach Polferries. Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet w Branży Morskiej rozmawiamy z kapitan Olgą Sidor.
Budowa nowego promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej jest bardzo zaawansowana. Wczesną wiosną spodziewamy się jego wodowania i wówczas, już na wodzie, będą podejmowane prace wykończeniowe wewnątrz jednostki – poinformował PAP prezes PŻB Andrzej Madejski.
Prom "Wawel", w którym w trakcie wpływania do gdańskiego portu doszło do uszkodzenia kadłuba, w sobotę wypłynie na swoją stałą trasę do szwedzkiego portu Nynäshamn - dowiedziała się PAP. Do tego czasu jednostka ma zostać naprawiona.
Polferries, polski armator z siedzibą w Kołobrzegu, przedstawił tygodniowy raport najważniejszych wydarzeń.
Polferries informuje o zmianach w rozkładzie kursowania promów oraz o zmianach stawek dodatku bunkrowego oraz walutowego.
Na temat rozwoju Polskiej Żeglugi Bałtyckiej (PŻB - Polferries) i nowych promów, była mowa podczas konferencji prasowej na promie Nowa Star w Terminalu Promowym w Gdańsku. Udział w poniedziałkowym (10.01) wydarzeniu wziął wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk, prezes Polskiej Żeglugi Bałtyckiej Andrzej Madejski oraz poseł na Sejm RP - Czesław Hoc. – To co za chwilę będzie się działo w gospodarce morskiej jest dla nas niezwykle istotne i stanowi priorytet naszego rządu – powiedział wiceminister.
Kontynuujemy cykl artykułów na temat armatorów i ich flot, których statki zawijają do polskich portów. Jednym z takich przedsiębiorstw żeglugowych jest polski armator promowy Polska Żegluga Bałtycka S.A., znana również pod marką handlową jako Polferries.
Port Kłajpeda, który położony jest u ujścia rzeki Dangi, wpadającej do Zalewu Kurońskiego ma bogatą historię, dynamiczną teraźniejszość i jeszcze bardziej interesującą przyszłość.
Wielkość światowej floty dla jednostek o wielkości ponad 100 GT właśnie przekroczyła po raz pierwszy w historii 100 tysięcy jednostek. Średnia wielkość statku wynosi obecnie 21,355 DWT a średni wiek 21,7 lat. Łączna wartość światowej floty to 976 miliardów dolarów amerykańskich. 46 % światowego tonażu posiadają Azjaci, natomiast kapitał europejski jest w posiadaniu 30% wielkości floty.
Szczecin i Świnoujście, a w zasadzie Zespół Morskich Portów Szczecin – Świnoujście to organizm gospodarczy kierowany przez jeden zarząd. Taki model organizacji pozwala na prowadzenie wspólnej polityki planistycznej, inwestycyjnej i operacyjnej. Na konkurencyjnym rynku portowym jest to niezaprzeczalnym atutem, zapewniającym ugruntowaną pozycję z dobrymi perspektywami na przyszłość nie tylko dla samych portów, ale również i korzystających z nich statków.
Tak hartowały się żeglarskie charaktery. Druga część regat o Puchar Polskiego Związku Żeglarskiego za nami
Hapag-Lloyd stawia na Gdańsk
Tunel podnosi znaczenie Świnoujścia w Europie
Sunreef Yachts osiąga wartość portfela zamówień rzędu 3 mld złotych
Hala Kadłuba w Gdyni bliska ukończeniu. Rośnie także kadłub przyszłego ORP Wicher
Ruszył proces ws. patrolowca Straży Granicznej, którego dostarczyła francuska stocznia