Terminal Kontenerowy Kanału Sueskiego (SCCT) w Egipcie zainaugurował swoją znaczącą rozbudowę, zwiększając przepustowość i liczbę miejsc pracy we Wschodnim Port Saidzie. Uroczystość, w której uczestniczył Jego Ekscelencja Prezydent Abd el-Fattah es-Sisi, była oficjalnym otwarciem wartej 500 milionów dolarów modernizacji terminala.
Firma Echandia została wybrana do dostarczenia nowego systemu akumulatorów dla promu Ellen, obsługiwanego przez Ærøfærgerne w Danii, będącego też pierwszym na świecie tego rodzaju statkiem dalekosiężnym, wpisując się w dekarbonizację żeglugi. Planowane uruchomienie nowego systemu akumulatorów nastąpi w maju 2026 roku.
Deklaracja polskiego rządu, że do końca roku wybierze oferenta, który dostarczy okręty podwodne dla polskiej Marynarki Wojennej w ramach programu „Orka”, wywołała falę komentarzy. Biorąc pod uwagę stan sił podwodnych, temat wywołuje wiele emocji, jest to jednak sposobność lepiej poznać propozycje od podmiotów starających się o pozyskanie kontraktu. Od lat przewijał się temat propozycji od zachodniego sąsiada Polski, a dokładniej kilońskiej stoczni TKMS. Poznaliśmy perspektywę firmy na ten temat.
Duńska firma promowa Molslinjen, należąca do grupy Nordic Ferry Services, podpisała umowę z amerykańską korporacją Wabtec Corporation na opracowanie i wdrożenie w pełni zautomatyzowanego systemu ładowania o mocy przekraczającej 50 MW. To rozwiązanie umożliwi błyskawiczne doładowywanie baterii nowych, w pełni elektrycznych promów katamaranowych, podnosząc efektywność i zrównoważony rozwój na trasach duńsko-szwedzkich.
Największy na świecie bezemisyjny, zasilany bateriami statek towarowy otrzyma system energii słonecznej o mocy 172,8 kWp. Statek ma pokonywać dzięki nim trasę długości 230 mil morskich.
Unia Europejska intensywnie wdraża systemy OPS (Onshore Power Supply), umożliwiające zasilanie statków energią elektryczną bezpośrednio z nabrzeża podczas postoju w porcie. OPS pozwala na wyłączenie statkowych agregatów spalinowych, co znacząco redukuje emisję CO₂, tlenków azotu i siarki oraz hałas w centrach portowych. Polskie rozwiązanie technologiczne w tym zakresie jest już gotowe.
Przewoźnik poinformował o podpisaniu listu intencyjnego ze stocznią China Merchant Industries z siedzibą w Weihai, w sprawie dwóch statków towarowych C-Flexer RoRo Cargo.
Rada Miasta Kartagena otrzymała od Królewskiej Marynarki Wojennej Hiszpanii były okręt podwodny, Tonina (S-62). Znajdujący się w służbie w latach 1973-2005 ma przed sobą nowy etap „życia”, jako jednostka muzealna. Stanie się nie tylko atrakcją turystyczną, ale elementem budowania więzi miedzy siłami morskimi a miastem, a także wpisując się w popularyzację służby wojskowej i narodowego dziedzictwa.
A.P. Moller - Maersk oraz Contemporary Amperex Technology (CATL), podpisały porozumienie w celu wspólnego promowania dekarbonizacji w globalnych łańcuchach dostaw i dalszego wzmacniania globalnej logistyki. W jego ramach oba podmioty mają współdziałać także w zakresie transportu morskiego, intermodalnego oraz rozwoju łańcuchów dostaw na całym świecie.
Na terenie stoczni Kawasaki Heavy Industries w Kobe odbyła się ceremonia wodowania i chrztu szóstego okrętu podwodnego typu Taigei, Sougei (SS-518). Wszystkie jednostki tej serii powstają w krótkim, na tle innych państw, czasie budowy. Każdy z nich powstaje w ciągu zaledwie czterech lat.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO