Niszczyciele min proj. 258 ORP Albatros (602) i ORP Mewa (603) prowadziły działania na obszarze Zatoki Gdańskiej. W związku z tym pojawiły się w kanale prowadzącym przez Mierzeję Wiślaną i weszły na Zalew Wiślany.
Port Nowy Świat oraz Urząd Morski w Gdyni pokazują wyniki w kwestii ruchu żeglugowym na Mierzei Wiślanej, kluczowej inwestycji łączącej Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym.
Sierpień okazał się rekordowym dla morskiej drogi łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, funkcjonującej od września ubiegłego roku.
Podczas odbywającego się na przełomie marca i kwietnia ćwiczenia pk. Zalew-23 pierwsze skrzypce grała 16. Dywizja Zmechanizowana z Olsztyna, która sprawdzała zdolność do do odpowiedzi na zagrożenia o charakterze militarnym i niemilitarnym z morza z wykorzystaniem nowej drogi wodnej przez Mierzeję Wiślaną, w rejonie przygranicznym na Zalewie Wiślanym. Niemniej swoje epizody ćwiczebne realizowały siły morskie. Oprócz polskiej Marynarki Wojennej był to Morski Oddział Straży Granicznej.
Odbywające się na przełomie marca i kwietnia ćwiczenie wojskowe Zalew-23 było pokazem zdolności sił lądowych, morskich i powietrznych w zakresie obrony polskiego wybrzeża oraz portów. To również sprawdzian możliwości przed największymi, cyklicznymi manewrami Wojska Polskiego pk. Anakonda.
Rejon Mierzei Wiślanej ma strategiczne znaczenie dla obrony granic i terytorium Polski - powiedział prezydent Andrzej Duda, który obserwował we wtorek przy przekopie Mierzei ćwiczenia Zalew-23.
Jednostki morskiego rodzaju sił zbrojnych ponownie były aktywne w pobliżu Mierzej Wiślanej. Wespół z komponentami 16. Dywizji Zmechanizowanej wzięły udział w epizodach ćwiczebnych podczas ćwiczenia Zalew-23, będącego jednym z największych przedsięwzięć szkoleniowych w regionie.
W tym tygodniu 16. Pomorska Dywizja Zmechanizowana z Olsztyna realizuje ćwiczenie taktyczne z wojskami pk. Zalew-23. Głównym celem jest demonstracja zdolności największego związku taktycznego północno-wschodniej Polski do odpowiedzi na zagrożenia militarne i niemilitarne od strony morza. Innowacją jest wykorzystanie nowej drogi wodnej przez Mierzeję Wiślaną.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Z Bałtyku obok flot NATO pod siedmioma banderami na Morze Śródziemne
Rok w 10 tygodni. Studia niestacjonarne na Politechnice Morskiej
„OZE i wodór mogą i powinny być napędem regionów” – ważna konferencja przed nami
Chiny apelują do Trumpa o szerszą współpracę – także na morzu i w sektorze stoczniowym
Na Pomorzu jest wdrażany system Entry/Exit (EES). Straż Graniczna podaje szczegóły