Rok 2024 był finansowo udany dla Damen Shipyards Group (Damen), największej holenderskiej grupy stoczniowej. Przychody utrzymały się nieco powyżej 3 miliardów euro. Zysk netto wzrósł z 43 milionów euro do 58 milionów euro. Portfel zamówień został wypełniony rekordową wartością 5,9 miliarda euro nowych zleceń, osiągając łącznie 10,4 miliarda euro. Damen spodziewa się, że rok 2025 również będzie finansowo pozytywny.
Firma FRS Windcat Polska poinformowała o kluczowym etapie prac nad statkami Windcat 61 i Windcat 62. Budowane w gdańskiej stoczni Alu International Shipyard sp. z o.o. jednostki niedługo zostaną przekazane zamawiającemu. Będą one przeznaczone do operowania przy transferach załóg i materiałów na polskich projektach w zakresie morskiej energetyki wiatrowej.
Rozmowa z Aleksandra Ohl, prezeską spółki PŻB Offshore. Rozmawiamy o rynku usług transportowych związanych z przemysłem offshore.
Odbywające się gdańskiej stoczni Alu International Shipyard sp. z o.o. prace nad statkami Windcat 61 i Windcat 62 postępują, a firma FRS Windcat Polska informuje, że obie jednostki są już na wodzie. Będą one przeznaczone do operowania przy transferach załóg i materiałów na polskich projektach w zakresie morskiej energetyki wiatrowej. Obie jednostki mają być gotowe do eksploatacji w II poł. 2025 roku.
Firma Flint Systems informuje, że Vilnius Gediminas Technical University odebrał od niej symulator statku CTV, oparty na nowoczesnej platformie Perun Experience. Urządzenie zostało dostarczone zgodnie z zamówieniem i terminem, przed końcem 2024 roku.
Jak informuje FRS Windcat Polska Sp. z o.o., dwa kadłuby nowo budowanych statków serii MK5 są prawie gotowe. Powstają w gdańskiej stoczni Alu International Shipyard sp. z o.o. Jednostki Windcat 61 i Windcat 62 będą dostępne do operowania przy transferach załóg i materiałów na polskich projektach w zakresie morskiej energetyki wiatrowej.
Damen Shipyards, Windcat i CMB.TECH świętowały zwodowanie pierwszego z sześciu statków CSOV (Commissioning Service Operation Vessels). Wodowanie oznacza inaugurację serii Elevation Windcat, przyszłościowych statków do obsługi i konserwacji morskich farm wiatrowych, które zostały zaprojektowane w ścisłej współpracy z Windcat i CMB.TECH.
Damen Shipyards podpisał kontrakt na budowę szóstego statku typu Commissioning Service Operation Vessel (CSOV) dla dostawcy usług transferu personelu offshore Windcat, uzupełniając tym samym serię sześciu jednostek przeznaczonych do wsparcia działań branży energetycznej na morzu. Kontrakt oznacza dalsze wzmocnienie współpracy pomiędzy Damen, Windcat i CMB.TECH. Windcat wdroży "Elevation Series", aby zapewnić wsparcie techniczne i konserwacyjne dla morskich farm wiatrowych.
Polski operator statków przeznaczonych do transferu załóg, FRS Windcat Polska Sp. z o.o., otrzyma dwa statki CTV (crew transfer vessel) ze stoczni ALU International Ltd. z opcją dostarczenia kolejnych jednostek. Jest to kolejny krok, w którym firma zaznacza swój wkład w Polski local content podczas budowy i eksploatacji polskich morskich farm wiatrowych.
Współpraca dotycząca statków została podpisana przez CMB.TECH i Damen 23 maja w Albwardy Damen w Szardży w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Wcześniej zawarcie umowy w tej sprawie miało miejsce podczas 27. Międzynarodowej Konwencji Holowników i Ratowników (ITS) w Dubaju.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO