Współpraca dotycząca statków została podpisana przez CMB.TECH i Damen 23 maja w Albwardy Damen w Szardży w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Wcześniej zawarcie umowy w tej sprawie miało miejsce podczas 27. Międzynarodowej Konwencji Holowników i Ratowników (ITS) w Dubaju.
Windcat jest zaangażowany w dalszą rozbudowę swojej floty CSOV i złożył dodatkowe zamówienie na dwa statki typu Commissioning Service Operation Vessels (CSOV) w Damen Shipyards. Zamówienie to zwiększa flotę CSOV Windcat do pięciu statków, pozostawiając opcję nabycia szóstego statku. Rozwój ten jest następstwem wstępnego ogłoszenia z listopada 2022 r. dotyczącego budowy serii CSOV napędzanych wodorem, "Elevation Series".
Wciąż nie cichą echa po międzynarodowej Konferencji Offshore Wind Logistics & Supplies. Polskie Towarzystwo Morskiej Energetyki Wiatrowej już po raz 12. udowodniło, że to jedno z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu eventów związanych z rozwojem gospodarczym sektora MEW w naszym regionie.
Pierwszy dzień konferencji Rejs z GospodarkaMorska.pl. wieńczył panel dyskusyjny dotyczący tego, czy i jak transformacja energetyczna, na czele z rozwojem morskiej energetyki wiatrowej, może stać się motorem napędowym dla sektora morskiego w Polsce.
W piątek, 22 września br., burmistrz Jacek Maniszewski oraz przedstawiciele środowiska rybackiego, stoczni i portu mieli okazję obejrzeć innowacyjną jednostkę CTV, która zacumowała przy nabrzeżu władysławowskim, z którego firma RWE planuje w przyszłości prowadzić prace serwisowe. RWE zamierza wykorzystać port w Ustce jako bazę operacyjną i serwisową dla F.E.W. Baltic II, swojej pierwszej morskiej farmy wiatrowej na polskich wodach Bałtyku.
W środę rozpoczęła się dwudniowa Międzynarodowa Konferencja Offshore Wind Logistics & Supplies. To już dwunasta edycja jednego z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu wydarzeń związanych z rozwojem gospodarczym sektora morskiego w naszym regionie. Organizatorem konferencji jest Polskie Towarzystwo Morskiej Energetyki Wiatrowej, a miejscem wydarzenia – Gdynia.
Już w przyszłym tygodniu po raz dwunasty Polskie Towarzystwo Morskiej Energetyki Wiatrowej (PTMEW) zgromadzi przedstawicieli przemysłu offshore wind z całej Europy w Gdyni – sercu bałtyckiej gospodarki morskiej. Konferencja Offshore Wind – Logistics & Supplies stała się nieodłącznym punktem w kalendarzu wydarzeń związanych z rozwojem sektora MEW w naszym regionie.
Po raz dwunasty Polskie Towarzystwo Morskiej Energetyki Wiatrowej organizuje w Gdyni – jednym z centrów bałtyckiej gospodarki morskiej, wielkie spotkanie przemysłu offshore wind z całej Europy.
Czasopismo Offshore Support Journal ogłosiło 8 lutego zwycięzców nagród podczas dorocznej konferencji OSJ i pokazu nagród w Londynie. Wśród zwycięzców znalazł się projekt statku Elevation Series, opracowany przez firmy Damen i Windcat.
W celu znacznego zmniejszenia emisji CO2 przez statki, firmy Windcat i CMB.TECH dostarczą do statkom serii Elevation tę samą technologię dwupaliwowego wodoru, która znajduje się na pokładzie Hydrocat, pierwszej na świecie jednostki morskiej CTV (Crew Transfer Vessel) zasilanej wodorem. Takie podejście wniesie również decydujący wkład w rozwój zasad i przepisów związanych z wykorzystaniem wodoru jako paliwa w średniej wielkości statkach.
Interwencje MOSG w Kołobrzegu i Świnoujściu
Fincantieri zbuduje dla USA sześć fregat typu Constellation
Equinor wraz z partnerami zainwestują miliard dolarów celem zwiększenia wydobycia gazu na Morzu Północnym
DNV potwierdza oszczędność energii na pierwszym na świecie statku wyposażonym w WindWings
W Gdyni wręczono żeglarskie nagrody
Dar Młodzieży utknął na płyciźnie niedaleko gdyńskiego portu