Japoński koncern Mitsui O.S.K. Lines (MOL) ogłosił 8 września, że uzyskał wstępne zatwierdzenie (approval in principle, AiP) od towarzystwa klasyfikacyjnego Lloyd's Register (LR) dla dwóch nowych, różnych projektów gazowca. Wyróżniać je ma także wykorzystanie w nich systemu napędowego wspomaganego wiatrem Wind Challenger.
Pływające centrum IT i elektrownia w jednym zostanie zbudowana w Turcji na japońskim kadłubie, posiadającym procesory z całego świata. Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) i Kinetics podpisały w lipcu br. porozumienie o budowie innowacyjnego centrum informatycznego. MOL to jedna z wiodących na świecie firm żeglugowych, która będzie także armatorem terminalu FSRU w Gdańsku. Kinetics to globalny lider w dziedzinie eksploatacji pływających elektrowni.
Firma zajmująca się wdrażaniem rozwiązań napędowych dla statków poinformowała, że przeprowadziła instalację czterech największych w swojej historii żagli (zwanych też żaglopłatami) dla statku czarterowanego przez Louis Dreyfus Company. Prace miały miejsce w stoczni Astander, mieszczącej się w hiszpańskiej miejscowości Santander.
Po czterech lat prac projektowych firma Windcoop poinformowała o swoim wkładzie w rozwój niskoemisyjnej, przyjaznej środowisku żeglugi. Przy współpracy ze stocznią RMK Marine rozpoczyna się budowa pierwszego statku kontenerowego posiadającego dedykowane żagle umożliwiające czerpanie energii z wiatru. Dotąd podobne rozwiązanie instalowano na masowcach i tankowcach.
Holenderska firma Econowind poinformowała o pozyskaniu miliona euro kapitału rozwojowego od Invest International na rozwój napędu wiatrowego. Przedmiotem dofinansowania jest stalowy żagiel VentoFoil XL oraz jego praktyczne testy na morzu. Siła wiatru ma zapewnić zmniejszenie zużycia paliwa i ograniczenie emisji CO2 nawet o 15%.
Szwedzkie biuro projektowe Wallenius Marine przeprowadziło zaawansowane testy w tunelu aerodynamicznym, których celem jest stworzenie pierwszego na świecie statku PCTC (Pure Car and Truck Carrier) napędzanego wiatrem. Testy są przeprowadzane w Göteborgu, w jednym z najbardziej zaawansowanych tuneli aerodynamicznych w Europie, przy prędkości wiatru do 250 km/h.
Firma żeglugowa Mitsui O.S.K. Lines (MOL) ogłosiła, że dziś, że 26 listopada podpisała kompleksowy protokół ustaleń (MoU) z Zarządem Portu Morskiego Singapur w celu pogłębienia współpracy w dziedzinie dekarbonizacji, cyfryzacji i rozwoju zarządzania zasobami ludzkimi. Oba podmioty, współpracując w ramach różnych inicjatyw, mają na celu dekarbonizację branży morskiej, a także wprowadzać nowe inicjatywy oraz przyjazne środowisku rozwiązania z powiązanymi z nią dziedzinami.
Anthony Veder ogłasza uruchomienie dwóch instalacji żaglowych VentoFoils na pokładzie gazowca Coral Patula, dostarczonych przez Econowind. Dzięki tej instalacji firma podała ze jako pierwsza na świecie umieściła żagle na pokładzie tego rodzaju statku. Jeszcze w tym roku bliźniaczy Coral Pearl ma zostać podobnie wyposażony. Modernizacja istniejących gazowców ma pomóc przedsiębiorstwu we wprowadzaniu napędu wiatrowego jako zrównoważonego rozwiązania dla przemysłu morskiego.
Celem obniżenia emisji CO2 w ramach transportu morskiego japońska firma Mitsui O.S.K. Lines (MOL) we współpracy z Chevron Shipping Company ogłosiły zawarcie umowy na instalację technologii Wind Challenger na budowanym gazowcu. Statek ten będzie pierwszą na świecie jednostką do transportu LNG od początku wyposażoną w system napędu wspomaganego wiatrem.
Japońska firma Mitsui O.S.K. Lines (MOL) otrzymała od Nippon Kaiji Kyokai zatwierdzenie projektu statku do przewozu skroplonego gazu ziemnego i wyposażonego w napęd wiatrowy Wind Challenger. Projekt tego gazowca został opracowany wspólnie przez MOL i południowokoreańską stocznię Hanwha Ocean. Jest to potwierdzenie budowy pierwszego statku do przewozu LNG, który będzie posiadał układ napędowy wspomagany wiatrem.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim