ST Engineering poinformował 21 października na temat wodowania w stoczni Benoi Yard pierwszego, wielozadaniowego okrętu bojowego (Multi-Role Combat Vessel, MRCV) typu Victory, przeznaczonego dla Marynarki Wojennej Singapuru (Republic of Singapore Navy, RSN). Władze kraju podkreślają, że ta jednostka ma stanowić dowód na potencjał rodzimej branży okrętowej, a także na wdrażanie innowacji w siłach morskich, biorąc pod uwagę wysoki stopień automatyzacji i kooperacji z platformami bezzałogowymi.
Na pokładzie historycznego, żaglowego okrętu liniowego HMS Victory w Portsmouth odbyła się uroczystość przekazania dowodzenia nad siłami morskimi Wielkiej Brytanii. Po czterech latach sprawowania swojej funkcji wiceadm. Andrew Burns przekazał stery wiceadm. Steve'owi Moorhouse'owi.
Venture Global, amerykański eksporter LNG, zwyciężył w międzynarodowym arbitrażu z Shell, który dotyczył sprzedaży skroplonego gazu (LNG) pochodzącego z jego pierwszego terminalu Calcasieu Pass w Luizjanie. Spółce zarzucano, że preferowała handel na rynku spot zamiast realizować kontrakty długoterminowe.
Jeden z kluczowych dla światowej gospodarki portów morskich przekazał 11 lipca, że kolejny raz jest liderem rankingu ośrodków morskich świata, które prowadzi indeks Xinhua-Baltic (ISCD), publikowany wspólnie przez Baltic Exchange i chińską agencję prasową Xinhua. Zarząd tamtejszego portu przypomina tez o rosnących przeładunkach i zacieśnianiu współpracy z przewoźnikami i podmiotami na polu międzynarodowym.
W naszej publikacji Czarter na czas w świetle common law oraz Reguł Hague-Visby, omówiliśmy bazowe relacje pomiędzy stronami umowy czarteru na czas (armatorem i czarterującym) oraz złożone interakcje prawne postanowień umowy czarterowej, a regułami przewozowymi Hague-Visby.
Administracja prezydenta Donalda Trumpa nakazała wstrzymanie budowy morskiej farmy wiatrowej Empire Wind, realizowanej przez norweską firmę Equinor u wybrzeży Nowego Jorku.
Resort obrony Singapuru ogłosił, że planuje zakup dwóch kolejnych okrętów podwodnych, celem zwiększenia zdolności operacyjnych sił morskich i zwiększenia bezpieczeństwa państwa. W ostatnim czasie ten niewielki, ale kluczowy dla światowej gospodarki kraj zwiększył nakłady na obronność, w tym modernizację potencjału morskiego.
W orzecznictwie anglosaskim miało miejsce bardzo istotne orzeczenie Sądu Apelacyjnego w Singapurze (Hong Kong SAR Court of Final Appeal (CFA)) w sprawie „Perusahaan Perseroan (Persero) Pt Pertamina v Trevaskis Ltd and Others” [2023] HKCFA 20 („STAR CENTURION” c/w „ANTEA” 13 January 2019).
Przewoźnik Seaboard Marine z siedzibą w Miami rozpoczął rozpoczyna integrację nowej klasy innowacyjnych kontenerowców zasilanych LNG do swojej floty obsługującej Amerykę Południową. Pierwsze dwa statki z serii V-Class już dołączyły do floty, a do końca 2025 roku przewoźnik planuje dodać łącznie sześć takich jednostek.
Equinor UK oraz Shell UK połączą swoje brytyjskie aktywa naftowe i gazowe oraz doświadczenie w celu utworzenia nowej spółki, która będzie największym niezależnym producentem na Morzu Północnym w Wielkiej Brytanii. Założona spółka joint venture powstaje w celu utrzymania krajowej produkcji ropy naftowej i gazu oraz bezpieczeństwa dostaw energii w Wielkiej Brytanii.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?