Przewoźnik Seaboard Marine z siedzibą w Miami rozpoczyna integrację nowej klasy innowacyjnych kontenerowców zasilanych LNG do swojej floty obsługującej Amerykę Południową. Pierwsze dwa statki z serii V-Class już dołączyły do floty, a do końca 2025 roku przewoźnik planuje dodać łącznie sześć takich jednostek.
Nowa klasa statków Seaboard została zaprojektowana przez niemiecką firmę HB Hunte, a zamówienia zrealizowane zostały przez chińską stocznię Taizhou Sanfu Ship Engineering. Pierwotne zamówienie obejmowało cztery jednostki, ale w 2023 roku rozszerzono je o trzy dodatkowe. Statki te będą największymi kontenerowcami zbudowanymi w tej stoczni, a ich projekt wyróżnia innowacyjne wykorzystanie pionowych zbiorników gazu typu C, które są największymi tego typu zbiornikami na świecie.
Projekt stawia duży nacisk na zrównoważony rozwój. Statki wyposażono w silniki dwupaliwowe MAN B&W 7570ME-C10, które mogą pracować zarówno na LNG, jak i MGO (morski olej napędowy). Każda jednostka posiada dwa generatory diesla oraz jeden generator LNG. Zostały sklasyfikowane przez DNV i osiągają projektowaną prędkość 19,5 węzła. Każdy z nowych kontenerowców ma pojemność 3500 TEU, w tym przestrzeń na ponad 1000 kontenerów chłodniczych. Ich nośność wynosi około 52 500 ton, a jednostki zarejestrowane są w Liberii.
Kilka dni temu Seaboard Marine ogłosił przybycie Seaboard Victory, drugiego statku z serii V-Class, zasilanego LNG. Nowoczesny statek wzmocni kluczowe szlaki handlowe na całym obszarze Ameryk, zapewniając zrównoważony, efektywny i niezawodny transport morski. Po pierwszych rejsach do portów Callao i Pisco w Peru, Seaboard Victory dołączył do strategicznej trasy, która obejmuje Karaiby, Amerykę Środkową i Południową.
W 2023 roku Seaboard Marine wprowadziła do floty swój pierwszy statek zasilany LNG – Elbblue (13 200 DWT), który wcześniej działał dla Wessels Reederei jako Wes Amelie. Statek został zmodernizowany w 2017 roku, by obsługiwać LNG, a w marcu 2023 roku stał się pierwszym kontenerowcem zasilanym LNG, który załadował paliwo w Porcie Miami, przed rozpoczęciem rejsu do Hondurasu i Gwatemali.
Do końca 2025 roku Seaboard Marine planuje posiadanie ośmiu statków zasilanych LNG. Zgodnie z danymi DNV, kontenerowce stanowią obecnie największą grupę jednostek napędzanych LNG, a w tej chwili na całym świecie eksploatowanych jest 127 takich statków, z kolejnymi 314 w trakcie budowy. DNV prognozuje, że do 2028 roku liczba kontenerowców zasilanych LNG wzrośnie do ponad 400.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów