Glenfarne Alaska LNG i Tokyo Gas ogłosiły 24 października podpisanie listu intencyjnego dotyczącego odbioru miliona ton rocznie (million tonnes per annum, MTPA) skroplonego gazu ziemnego (LNG) z projektu Alaska LNG, którego większościowym właścicielem i deweloperem jest Glenfarne. W ten sposób amerykański dostawca ma zyskać istotnego klienta, dostarczającego ten surowiec na japoński rynek.
Terminal FSRU w Gdańsku jest elementem dużej układanki, która znana jest jako japoński model inwestycji w LNG. Business Mixer Portu Gdańsk odbędzie się w Tokio za kilka tygodni. Uczestnicy wydarzenia będą mieli możliwość bezpośrednich rozmów z japońskimi importerami, dystrybutorami i inwestorami. Warto przyjrzeć się, jak Japonia świetnie łączy aktywność ludzi biznesu z polityką gospodarczą rządu ukierunkowaną na wspieranie innowacji, rozwój nowych technologii i eksportu.
Globalny handel skroplonym gazem ziemnym (LNG) wzrósł o 2,4% w 2024 r. Jego podaż wzrosła do 411,24 mln ton (MT), łącząc 22 rynki dostawców z 48 rynkami odbiorców. Azja i region Pacyfiku są największym regionem dostaw LNG z 138,91 MT w 2024 r. Jego eksport wzrósł o dodając 4,1 MT w porównaniu z 2023 r. – informuje najnowszy „2025 World LNG Report”, opracowany przez International Gas Union.
Niedawno skierowano do Parlamentu Europejskiego „Plan działania na rzecz przystępnej cenowo energii. W planie tym zespół ekspertów Komisji Europejskiej proponuje przyjęcie „japońskiego modelu” inwestycji w skroplony gaz ziemny (LNG), który ma zachęca do bezpośrednich inwestycji zagranicznych w projekty eksportowe LNG i koordynowanie wspólnych zakupów przez europejskich importerów.
W 2024 roku Japonia przeprowadziła trzecią rundę przetargów na projekty farm wiatrowych na morzu, która przyciągnęła uwagę branży energetycznej. Ministerstwo Gospodarki, Handlu i Przemysłu oraz Ministerstwo Ziemi, Infrastruktury, Transportu i Turystyki wybrały dwa konsorcja, które zrealizują projekty o łącznej mocy ponad 1 GW. Jeden z nich stanie się jedną z największych farm wiatrowych w kraju.
Japonia zignorowała krytyków klimatu i zbudowała globalne imperium gazu ziemnego. Co sześć godzin, gdzieś na świecie, z portu wypływa ładunek skroplonego gazu ziemnego kontrolowany przez japońską firmę. Zbiornikowce, które obsługują jedną czwartą wszystkich dostaw LNG w świecie, stanowią jedynie czubek góry lodowej japońskiego imperium gazowego – twierdzi Stephen Stapczynski, reporter Bloomberg Green.
Firma Tokyo Gas ogłosiła, że zainwestuje w spółkę Windplus, która obsługuje pływającą morską farmę wiatrową Windfloat Atlantic w Portugalii. W tym celu zawarła porozumienie z przedsiębiorstwem, Ocean Winds, stając się z nim spółką joint venture i współudziałowcem Principle Power, w którą zainwestował w maju 2020 r., i po raz pierwszy będzie uczestniczyć w zagranicznej działalności w zakresie offshore wind.
MidOcean Energy, spółka działająca w branży LNG, założona i zarządzana przez EIG, wiodącego inwestora instytucjonalnego w globalnych sektorach energii i infrastruktury, poinformowała dzisiaj o sfinalizowaniu ogłoszonej wcześniej umowy zakupu należących do SK Earthon („SK”) 20% udziałów w Peru LNG („PLNG”), spółki będącej właścicielem i operatorem pierwszego zakładu eksportu gazu ziemnego w Ameryce Południowej.
Istotna inwestycja podkreśla skuteczność strategii rozwoju MidOcean.
MidOcean Energy („MidOcean”), spółka działająca w branży LNG, założona i zarządzana przez EIG, czołowy instytucjonalny podmiot inwestujący w ogólnoświatowy sektor energii i infrastruktury, podała dziś informację o finalizacji transakcji z Tokyo Gas Co., Ltd. („Tokyo Gas”), której przedmiotem było nabycie udziałów Tokyo Gas w portfelu zintegrowanych australijskich projektów LNG.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Rok w 10 tygodni. Studia niestacjonarne na Politechnice Morskiej
„OZE i wodór mogą i powinny być napędem regionów” – ważna konferencja przed nami
Chiny apelują do Trumpa o szerszą współpracę – także na morzu i w sektorze stoczniowym
Na Pomorzu jest wdrażany system Entry/Exit (EES). Straż Graniczna podaje szczegóły
Budowa FSRU w Zatoce Gdańskiej zgodna z harmonogramem
Brytyjski patrolowiec śledził rosyjską korwetę i tankowiec na kanale La Manche