Zapraszamy na warsztaty Security Forum Szczecin w świątecznej atmosferze pt.: "Morska infrastruktura krytyczna i jej wpływ na obronność. Atak hybrydowy na kabel podmorski na Bałtyku. Brak zgody Szwecji na budowę morskich farm wiatrowych z przyczyn obronnych. Sytuacja bezpieczeństwa na Morzu Bałtyckim".
19 grudnia odbędą się warsztaty Security Forum Szczecin pt.: Morska infrastruktura krytyczna i jej wpływ na obronność. Atak hybrydowy na kabel podmorski na Bałtyku. Brak zgody Szwecji na budowę morskich farm wiatrowych z przyczyn obronnych. Sytuacja bezpieczeństwa na Morzu Bałtyckim.
Podczas niedawnej konferencji towarzyszącej premierze raportu Focus on Maritime Sector, eksperci dyskutowali o kondycji branży morskiej na Pomorzu w kontekście aktualnych, globalnych trendów. Wspólnym mianownikiem podejmowanych wątków okazał się znakomity potencjał ludzki.
Zielone napędy, statki autonomiczne, digitalizacja, technologie VRowe – to tylko niektóre z tematów, które porusza najnowszy raport zespołu Invest in Pomerania, w którym aktualne trendy technologiczne zostały zestawione z kondycją lokalnego sektora morskiego.
O bieżących działaniach JPP Marine ze Szczecina oraz trendach w branży opowiada jej prezes - Zbigniew Jagniątkowski.
Akademia Morska w Szczecinie to najważniejsza w regionie uczelnia szkoląca ludzi pracujących na morzu. Wrażenie robi nie tylko jej bogata 75-letnia tradycja, ale i obecne działania. O supernowoczesnych inwestycjach, rozwijającej się infrastrukturze badawczej i szkoleniowej, możliwościach dla biznesu i przyszłych pracownikach offshore mówi prof. Wojciech Ślączka, rektor uczelni.
Statki autonomiczne wypływają na razie na wody zamknięte. Ale milowymi krokami, zbliża się, era bezzałogowych jednostek. ABS opracował białą księgę, w której określa ramy dla przepisów dla tego typu jednostek.
Prognozuje się, że rynek statków elektrycznych na świecie wzrośnie z 4,7 mld USD w 2021 r. do 16,2 mld USD do 2030 r., przy rocznej dynamice wynoszącej 14,9% w latach 2021–2030 – szacują autorzy raportu Electric Ship Market by Type - Global Forecast to 2030.
Pandemia nie odpuszcza, a kraje atakowane są przez nowe warianty wirusa. Wymiana załóg sprawia problemy i wywołuje konkretne utrudnienia. Stąd trudności w zejściu załóg na ląd, przemieszczaniu między portami, w których występuje zagrożenie „eksportem” kolejnego nowego wirusa. Powraca temat wprowadzenia na rynek statków autonomicznych. Już dziś rynek ten szacowany jest na miliardy dolarów.
Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) zawarła porozumienie badawczo-rozwojowe z Japan Radio (JRC) i YDK Technologies (YDK) w celu opracowania zintegrowanego systemu wsparcia nawigacyjnego wykorzystującego sztuczną inteligencję (AI) i inne najnowocześniejsze technologie wspomagające podejmowanie bezpiecznych decyzji manewrowych.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim