Amerykański łańcuch dostaw morskiej energii wiatrowej osiąga ważny kamień milowy w postaci chrztu pierwszego w historii amerykańskiego statku do obsługi morskiej energetyki wiatrowej (SOV), który odegra kluczową rolę w umożliwieniu krajowej produkcji energii i wzmocnieniu niezależności energetycznej Ameryki. To statek dla techników zajmujących się obsługą północno-wschodnich farm wiatrowych Ørsted.
Na Morzu Bałtyckim zaobserwowano okręt rozpoznawczy Czusowoj (GS 31), wchodzący w skład rosyjskiej Floty Północnej. Jednostka przeznaczona do m.in. rozpoznania radioelektronicznego ma odbyć przegląd konserwacyjny, niemniej są podejrzenia, że może być wykorzystywana do pozyskiwania informacji o infrastrukturze krytycznej państw nadbałtyckich.
Vard, norweska spółka zależna włoskiej grupy Fincantieri i jedna z wiodących firm zajmujących się budową specjalistycznych statków, podpisała z tajwańskim klientem umowę na zaprojektowanie i budowę dwóch statków CSOV (Commissioning Service Operation Vessels).
Do norweskiej stoczni Ulstein Werft dotarł w środę wybudowany w gdyńskiej stoczni Crist kadłub drugiego z serii jednostek typu construction service operation vessels (CSOV) budowanych dla armatora Olympic.
W najnowszej propozycji unijnych sankcji na Rosję znalazł się zakaz przeładunków rosyjskiego LNG i wykorzystywania portów UE przez statki transportujące towary „przyczyniające się do wysiłków wojennych Rosji”. Większa odpowiedzialność za to spada na barki operatorów.
Norweski klaster Maritime CleanTech to przykład sprawnie działającego hubu wytyczającego kierunki innowacji w transporcie morskim i kreujące innowacyjne rozwiązania, które powielane są następnie przez naśladowców z innych krajów. W niektórych przypadkach również w Polsce.
Od 1 maja Polferries wprowadza nową usługę we współpracy z portem w Ystad. Są to darmowe, elektryfikowane miejsca parkingowe dla naczep. Oznacza to, że przewoźnicy mogą utrzymać działanie chłodni lub innych urządzeń elektrycznych bez obaw o dodatkowe koszty energii.
Rozpoczyna się TECoNaut, europejski projekt mający na celu zdefiniowanie umiejętności potrzebnych do zielonej transformacji w przemyśle jachtowym.
W sobotę 6 kwietnia z hali dokowej w Ulstein Verft w Norwegii zwodowano statek CSOV Olympic Boreas. To kolejny etap budowy jednostki, której budowa rozpoczęła się w gdyńskiej stoczni Crist S.A.
Prom, który tego lata uzupełni flotę Polferries, w najbliższą niedzielę wczesnym rankiem wyruszy ze stoczni i uda się na pierwsze próby morskie. Specjalnie na to przejście od początku marca trwa pogłębianie kanału łączącego stocznię z Morzem Adriatyckim. Ważnym momentem będzie ostatni etap przeprawy, znajdujący się w miejscowości Porto Levante we Włoszech. Varsovia będzie jak dotychczas największą jednostką, która opuści stocznię Cantiere Navale Visentini.
Po modernizacji nabrzeże Chorzowskie gotowe do pracy
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy
Pożar na tankowcu trafionym rakietą wystrzeloną przez Huti
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie