Po trzech kwartałach 2025 r. przychody Grupy OTL wyniosły 198 mln zł. Skonsolidowana EBITDA sięgnęła 28,4 mln zł, a strata netto wyniosła 27,2 mln zł. W trzecim kwartale 2025 r. wpływ na przepływy ładunkowe w terminalach Grupy OTL miała niekorzystna i niestabilna się sytuacja polityczno – gospodarcza.
Polskie Linie Oceaniczne mają ambitne plany rozwojowe. W planach linii jest zakup szeregu jednostek i wejście w nowe sektory rynku, m.in. w transport wojskowy oraz przewóz LNG. Jednocześnie trwają poszukiwania nowego prezesa spółki.
12 listopada eksploatowany przez Finnlines statek Finnwave typu ro-ro uległ poważnemu incydentowi podczas rejsu około 19 km od wybrzeża Eastbourne (Wielka Brytania). Doszło do pożaru w siłowni oraz całkowitej utraty napędu. Sytuacja wywołała natychmiastową reakcję służb ratowniczych, jednak dzięki szybkiej interwencji załogi i dobrej koordynacji działań nie doszło do eskalacji zagrożenia.
Za nami 12. edycja TransLogistica Poland, największych targów transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej. Tegoroczne wydarzenie po raz kolejny udowodniło, że Polska staje się kluczowym centrum logistycznym regionu – zarówno pod względem infrastruktury, jak i współpracy międzynarodowej. Polskie porty po raz kolejny pokazały się pod wspólnym szyldem, Ports of Poland.
Na budowie terminala T5 w Baltic Hub roboty refulacyjne weszły w najważniejszy etap realizacji. Wykorzystywany jest nowoczesny sprzęt, pogłębiarki ssąco-refulujące Van Oord oraz szalandy samobieżne. Na obecnym etapie zaawansowanie tych robót wynosi 80%, a prace prowadzone są równolegle na wielu frontach, z dużą intensywnością i pełną kontrolą nad każdym etapem.
W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2025 roku port w Kłajpedzie odnotował wzrost przeładunków o 11% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, osiągając 28,7 mln ton. Największy udział w strukturze przeładunków stanowią ładunki kontenerowe i ro-ro, a znaczący wzrost zanotowano także w segmencie LNG oraz materiałów budowlanych.
Zacieśnia się współpraca gdyńskiego portu z międzynarodową branżą transportową. Jak informuje Port Bilbao, powstaje nowy, cotygodniowy serwis ro-ro, łączący europejskie porty i oferujący intermodalną alternatywę, która jest bardziej wydajna i zrównoważona niż transport drogowy. Ta nowa trasa łączy Polskę bezpośrednio z globalną siecią Grupy Grimaldi, zapewniając połączenia z Dalekim Wschodem, Bliskim Wschodem, Morzem Śródziemnym, Afryką Zachodnią, Ameryką Południową i wschodnim wybrzeżem USA.
Zgodnie z zapowiedzią ogłoszoną w kwietniu przez administrację Donalda Trumpa 14 października mają zostać wprowadzone przez USA opłaty na statki wybudowane w Chinach lub których właściciele bądź operatorzy pochodzą z ChRL. Jest to kolejny element wojny handlowej między dwoma mocarstwami. Swoją odpowiedź na to przygotowały już Chiny. Wprowadzenie opłat może jednak nieść za sobą daleko idące skutki dla łańcuchów dostaw i słabnącej wymiany handlowej między tymi państwami.
Japonia na rynku globalnym żyje z eksportu i importu, a ten odbywa się przez liczne morskie porty. Jednym z istotnych produktów eksportowych były owoce morza, a ich odbiorcą rynek chiński. Chiny częściowo zniosły zakaz importu japońskich owoców morza w połowie 2025 r. Import owoców morza z Japonii do Chin był objęty zakazem od 2023 roku po zrzucie ścieków z elektrowni jądrowej w Fukushimie.
Przewoźnik poinformował o zacumowaniu najnowszego nabytku jego floty w Porcie Heysham, w Wielkiej Brytanii. Prom z napędem hybrydowym o nazwie Stena Futura ma być nie tylko nowym rozdziałem w historii firmy, ale wpisywać się też w ważne momenty rozwoju transportu morskiego.
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji