Siły operacji Unii Europejskiej pk. EUNAVFOR Atalanta odbiły tankowiec Hellas Aphrodite, który dzień wcześniej został porwany przez piratów z Somalii. Załoga statku jest cała i zdrowa
Hiszpański okręt będący częścią unijnej misji przeciw piratom w zachodniej części Oceanu Indyjskiego odbił w piątek uprowadzony dzień wcześniej tankowiec Hellas Aphrodite i uwolnił całą jego 24-osobową załogę - przekazało dowództwo Operacji Atalanta.
Piraci próbowali zaatakować w piątek niedaleko wybrzeży Somalii tankowiec przewożący gaz skroplony (LNG), lecz statek zdołał odpłynąć i uciec przed napastnikami - przekazała brytyjska agencja ds. handlu morskiego UKMTO. Był to już trzeci atak piracki w tym regionie w tym tygodniu.
Dziś rano grupa uzbrojonych piratów weszła na pokład zbiornikowca Hellas Aphrodite. Przebieg napadu nie jest znany, nie ma informacji o tym, co dzieje się obecnie z jednostką i jej załogą.
Rankiem, 3 listopada, doszło do ataku na chemikaliowiec Stolt Sagaland, należący do duńskiej firmy Stolt Tankers. Instytucje zajmujące się bezpieczeństwem morskim oraz dowództwo europejskiej operacji EUNAVFOR Atalanta potwierdzają, że prawdopodobnie doszło do próby zajęcia statku przez piratów, którzy zostali odparci dzięki temu, że na pokładzie znajdowała się uzbrojona ochrona.
Unia Europejska ma swoje Centrum Satelitarne (SatCen) od ponad 30 lat. Wspiera ono misje i operacje unijne. Pomaga w kierowaniu pomocy humanitarnej do miejsc po katastrofach. Monitoruje szlaki migrantów i namierza piratów na morzach. Obserwuje także przebieg wojny w Ukrainie.
Płynący pod banderą Malty chemikaliowiec Endo Ponente został zaatakowany przez piratów, gdy znajdował się około 100 km na południe od wybrzeży Togo. To pierwszy od lat poważny napad na tym szlaku, którym dziennie przepływa niemal dwa tysiące statków, unikających zagrożonych atakami jemeńskich Huti wód Morza Czerwonego.
Statek handlowy został zaatakowany w niedzielę na Morzu Czerwonym u wybrzeży Jemenu – poinformowała w niedzielę brytyjska agencja zajmująca się bezpieczeństwie handlu morskiego (UKMTO), nadzorowana przez brytyjskie siły zbrojne.
Terminal kontenerowy mieszczący się w porcie Nhava Sheva (znanym też jako Jawaharlal Nehru Port) w Indiach był miejscem wyjątkowej uroczystości dla krajowej branży morskiej oraz francuskiego przewoźnika CMA CGM. Kontenerowiec CMA CGM VITORIA zainaugurował nowy etap swojej działalności, gdyż odbyło się jego oficjalne wcielenie do rejestru statków pływających pod indyjską banderą. Ma to podkreślać zaangażowanie firmy w rozwój gospodarki morskiej najludniejszego państwa świata, które w ostatnim czasie zaczęło mocno inwestować w ten
Dowództwo europejskiej operacji EUNAVFOR Atalanta poinformowało o uwolnieniu jemeńskiej łodzi rybackiej Al-Najma, która została porwana przez piratów nieopodal somalijskiego wybrzeża. W efekcie porywacze mieli porzucić jednostkę, którą natychmiast zajęły się siły koalicji.
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji