• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
mewo_2022
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Polskie rolnictwo potrzebuje agroportów

Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał eksportu rolnego, oznacza też problem z tranzytem ukraińskiego zboża. Konieczna jest przede wszystkim budowa agroportów. – Mierzymy się z dużą nadwyżką zboża, którą trzeba wywieźć jak najszybciej, żeby zwolnić powierzchnie magazynowe do żniw na kolejny sezon, i w związku z tym potrzebne jest coraz szybsze tempo wywożenia – mówi Stefan Krajewski, wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi. Część ekspertów zastanawia się jednak nad długofalowym uzasadnieniem takich inwestycji.

29.04.2024, 10:34
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Masowce – królowie oceanów i portów

Flota handlowa do przewozu ładunków suchych masowych (ponad 20 tys. dwt) liczy obecnie ponad 11 300 jednostek o nośności ponad 940 mln t. Flota zbiornikowców do przewozu ropy naftowej powyżej 60 tys. dwt wynosi obecnie 2 192 jednostki, o nośności 442,11 mln t. – podaje Banchero Costa. Flota zdolna do przewozu kontenerów to ponad 6 900 statków o nośności ponad 350 mln t. – wynika z danych Alphaliner.

29.04.2024, 09:48
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Fast Track Logistic tworzy nowy terminal przeładunkowy w Porcie Gdańsk, który za chwilę rozpocznie przeładunki w pełnej skali

Przy Nabrzeżu Przemysłowym w Porcie Gdańsk powstaje nowy terminal przeładunkowy – Fast Track Terminal. Na obejmującym 3,5 hektara terenie odbywać się będą przeładunki i magazynowanie m.in. zbóż, drewna, stali czy materiałów sypkich.

21.04.2024, 22:01
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Kraje europejskie na mapach przemytu ropy naftowej. Rosyjska ropa przecieka „flotami cieni”

Rosyjska ropa i produkty rafineryjne docierają do wszystkich krajów, także krajów UE. Przemysł rafineryjny i jego przemysłowi odbiorcy mimo spowolnienia gospodarczego nie mogą się zatrzymać. Ropa naftowa z Rosji docierała w 2023 r. do rafinerii bez większych przeszkód. W 2024 r. dalej płynie zbiornikowcami szerokim strumieniem do europejskich portów i rafinerii.

13.04.2024, 18:05
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Normalizacja żeglugi na Kanale Panamskim ma nastąpić do 2025 roku, o ile dopisze pogoda

Z racji na zbliżający koniec pory suchej w Ameryce Środkowej, Zarząd Kanału Panamskiego liczy na normalizacje w kwestii poziomu wody i możliwości zwiększenia liczby statków przemieszczających się przez tę istotną trasę morską. W oparciu o obecny i prognozowany poziom wody w jeziorze Gatun oraz w związku z operacyjną strategią wodną (OWS) wdrożoną przez zarząd oraz władze Panamy, stopniowo ma zwiększać się ilość oferowanych tranzytów. Od 25 marca jest to 27 dziennie, gdy jeszcze w lutym spadła do zaledwie 18.

12.04.2024, 14:39
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

CMA CGM zawiesza rejsy do jednego z portów Haiti

Gigant żeglugowy podał, że ze względu na pogarszającą się sytuację na Haiti, zawiesza rejsy do jednego z tamtejszych portów.

29.03.2024, 22:08
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Kolejna pomyłka Huti. Ostrzelali chiński tankowiec

Jakiś czas po tym, jak Huti po raz kolejny zapewniali, że nie będą brali na cel statków rosyjskich i chińskich, trafili rakietą tankowiec należący do firmy z Chin.

24.03.2024, 17:52
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego

Załadowanie zboża na statek trwa dziś w Polsce dwukrotnie wolniej niż w Niemczech, a rozładowanie przewożącego je pociągu: nawet czterokrotnie. Dlatego infrastruktura transportowa, w szczególności kolejowo-portowa, wymaga natychmiastowej rozbudowy i modernizacji, aby potencjał polskich eksporterów rolnych mógł być w pełni wykorzystywany - to główna konkluzja debaty eksperckiej dot. bezpieczeństwa żywnościowego zorganizowanej podczas Kongresu Odporność 2024.

15.03.2024, 15:21
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

USA żąda aby Panama nie udostępniała swojej bandery statkom z Iranu

Specjalny wysłannik USA ds. Iranu Abram Paley odwiedził w środę Panamę i wezwał władze tego kraju, by nie udostępniały swojej bandery irańskim statkom, ponieważ takie praktyki pozwalają Teheranowi omijać sankcje Waszyngtonu - podały agencja AFP i portal Times of Israel.

14.03.2024, 10:35
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Kirgistan nowym członkiem Międzynarodowej Organizacji Morskiej

Republika Kirgistanu przystąpiła do Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO). Agencja wchodząca w skład Organizacji Narodów Zjednoczonych, odpowiedzialna za regulację żeglugi, liczy obecnie 176 państw członkowskich. Jest to o tyle interesująca sytuacja, że to kolejny członek będący krajem śródlądowym, pozbawionym dostępu do morza.

09.03.2024, 19:05
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.