Znaczenie morskich elektrowni wiatrowych dla systemu energetycznego Polski na stałe zagościło w świadomości opinii publicznej Polaków. Coraz więcej osób wie bądź choć kojarzy czym jest przemysł offshore, hydrotechnika morska i jak jest skomplikowana. Do posadowienia i eksploatacji farm wiatrowych na morzu potrzeba specjalistycznych statków, instalacji oraz osób je obsługujących. By tego dokonać niezbędne są do tego celu stosowne bazy w portach.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście jest jednym z partnerów II Kongresu Polskie Porty 2030, który odbędzie się w dn. 10-11 czerwca w Sopocie.
W dniach 10-11 czerwca w hotelu Radisson Blu w Sopocie odbędzie się druga edycja ogólnopolskiej konferencji w całości skoncentrowanej na sektorze portów morskich – Kongres Polskie Porty 2030. Patronem honorowym wydarzenia jest Ministerstwo Infrastruktury. Pierwsza edycja Kongresu okazała się wielkim sukcesem i jedną z największych imprez gospodarczych w regionie. Zgromadziła ponad 500 uczestników oraz ponad 70 prelegentów. W tym roku zainteresowanie konferencją jest jeszcze większe. Spotkajmy się w Sopocie !
Polskie wybrzeże, zmagające się z cofaniem pod naporem fal morskich, doświadcza corocznego rozmywania brzegu i uszkodzeń budowli morskich. Działając na zlecenie Urzędu Morskiego w Szczecinie, Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych z Gdańska wraz z partnerami z Niemiec i Danii, przeprowadzili zadanie "Sztuczne zasilanie brzegu morskiego w Mielnie (km: 298,17 – 300,50)" w trybie "zaprojektuj i wybuduj".
Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych wraz ze swoimi wieloletnimi konsorcjantami Hegemann GmnH z Niemiec oraz Rohde Nielsen A/S z Danii podpisało dwie nowe umowy.
Urząd Morski w Szczecinie podpisał 14 marca umowę z konsorcjum firm: Przedsiębiorstwem Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. (PRCiP) z siedzibą w Gdańsku (lider), będącą największym przedsiębiorstwem pogłębiarskim w Polsce oraz holenderską firmą hydrotechniczną Van der Herik Kust.
Największa pogłębiarska firma w Polsce, Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. obchodzi w tym roku jubileusz 75-lecia działalności. W tym czasie zakres usług wykonywanych przez przedsiębiorstwo znacznie się rozszerzył.
Tor podejściowy do Portu Gdynia zostanie pogłębiony. Liderem konsorcjum, które wykona prace, jest Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych.
Święta Bożego Narodzenia niosą ze sobą wiele radości oraz nadziei. W tych wyjątkowych chwilach z bliskimi życzymy wszystkim szczęścia i pomyślności w nadchodzącym roku 2022.
Białoczerwona bandera ze srebrnym orłem na czerwonej tarczy przez wiele lat promowała Polskę Morską. Po 1918 r. „Lwów” wraz z załogą pokazywał że Polska jest Morska w pełnym wymiarze, odwiedzając porty w Europie i po drugiej stronie Atlantyku. 4 września 1921 r. odbyła się uroczystość podniesienia białoczerwonej bandery. Jej replikę podniesiono 100 lat później na maszcie 1 Liceum Ogólnokształcącego w Tczewie.
RTE i konsorcjum Chantiers de l'Atlantique - Hitachi Energy podpisały umowę na technologię dla sektora offshore
Awaria mostu obrotowego w Giżycku - ruch jachtów w tym miejscu wstrzymany
Maersk dąży do przyspieszenia łańcuchów dostaw w Europie dzięki nowemu obiektowi przeładunkowemu w Rotterdamie
Testy napędu fregaty programu "Miecznik" w fabryce Rolls-Royce
Morskie epizody ćwiczenia pk. "Sarex 24"
Koniec ery CTV z napędem na paliwa kopalne?