Małż II, pogłębiarka Przedsiębiorstwa Robót Czerpalnych i Podwodnych pracuje aktualnie na Nabrzeżu Zbożowym w Porcie Gdańsk. Wykonywane roboty regulacyjne w torze wodnym polegają na likwidacji spłyceń dna, poprzez usunięcie urobku i odłożeniu go na klapowisko, wyznaczone przez Urząd Morski w Gdyni.
W regionie Gdańska zakończono właśnie budowę największej i najbardziej strategicznej inwestycji ostatnich lat – Morskiego Terminala Przeładunkowego Produktów Naftowych na Martwej Wiśle. Nowe nabrzeże, wyposażone w dwa stanowiska przeładunkowe zdolne do obsługi statków o długości do 130 metrów, powstało w naturalnym miejscu. Dogodne położenie infrastruktury produkcyjnej Rafinerii Gdańskiej oraz wcześniejsza modernizacja drogi wodnej przesądziły o wyborze lokalizacji.
„Patrząc wtedy na ten bezludny teren, trzeba było mocno wysilić wyobraźnię, żeby stworzyć wizję nowoczesnego portu, który już za 4 lata będzie załadowywał węgiel na duże statki, a za 5 lat rozładowywał największe zbiornikowce, które mogły wpłynąć na Bałtyk z ładunkiem ropy naftowej dla polskich rafinerii w Gdańsku i Płocku” – wspominał Aleksander Białecki, dyrektor budowy Portu Północnego.
Od 1947 roku wszelkie morskie prace infrastrukturalne o charakterze strategicznym są prowadzone przy wydatnym udziale doświadczonej załogi i sprzętu Przedsiębiorstwa Robót Czerpalnych i Podwodnych. Prace pogłębiarskie już w samej swojej specyfice należą do zadań złożonych i wymagających. Zadania prowadzone są nierzadko w trudnych warunkach atmosferycznych i na ruchliwych szlakach żeglugowych w centrach działających portów.
Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych wykonało prace czerpalne i zasypowe w Świnoujściu. Działania te są częścią projektu pod nazwą „Budowa zdolności przeładunkowej portu morskiego w Świnoujściu do obsługi morskiej energetyki wiatrowej”, który obejmuje budowę terminalu instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych. PRCiP jest zaangażowane w projekt jako podwykonawca firmy PORR.
Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych podpisało umowę z Urzędem Morskim w Szczecinie na zadanie pn.: „Sztuczne zasilanie w miejscowości Wicie na odcinku wybrzeża km 260,690 - 261,190”. Razem z firmą Hegemann z Niemiec tworzy konsorcjum, które zostało wyłowione w postępowaniu przetargowym. Wartość umowy to 3 977 475,00 zł brutto.
Znaczenie morskich elektrowni wiatrowych dla systemu energetycznego Polski na stałe zagościło w świadomości opinii publicznej Polaków. Coraz więcej osób wie bądź choć kojarzy czym jest przemysł offshore, hydrotechnika morska i jak jest skomplikowana. Do posadowienia i eksploatacji farm wiatrowych na morzu potrzeba specjalistycznych statków, instalacji oraz osób je obsługujących. By tego dokonać niezbędne są do tego celu stosowne bazy w portach.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście jest jednym z partnerów II Kongresu Polskie Porty 2030, który odbędzie się w dn. 10-11 czerwca w Sopocie.
W dniach 10-11 czerwca w hotelu Radisson Blu w Sopocie odbędzie się druga edycja ogólnopolskiej konferencji w całości skoncentrowanej na sektorze portów morskich – Kongres Polskie Porty 2030. Patronem honorowym wydarzenia jest Ministerstwo Infrastruktury. Pierwsza edycja Kongresu okazała się wielkim sukcesem i jedną z największych imprez gospodarczych w regionie. Zgromadziła ponad 500 uczestników oraz ponad 70 prelegentów. W tym roku zainteresowanie konferencją jest jeszcze większe. Spotkajmy się w Sopocie !
Polskie wybrzeże, zmagające się z cofaniem pod naporem fal morskich, doświadcza corocznego rozmywania brzegu i uszkodzeń budowli morskich. Działając na zlecenie Urzędu Morskiego w Szczecinie, Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych z Gdańska wraz z partnerami z Niemiec i Danii, przeprowadzili zadanie "Sztuczne zasilanie brzegu morskiego w Mielnie (km: 298,17 – 300,50)" w trybie "zaprojektuj i wybuduj".
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO