Od 24 marca można zwiedzać nową atrakcję Muzeum Marynarki Wojennej, ex-ORP Sokół. Były okręt podwodny typu Kobben, który służył pod norweską, a potem polską banderą, stał się nową atrakcją Gdyni. Obok walorów turystycznych posiada także edukacyjne, służąc promowaniu historii polskiej Marynarki Wojennej oraz służby w jej szeregach.
Gdynia była miejscem wyjątkowej uroczystości. 24 marca oficjalnie swoją służbę w Muzeum Marynarki Wojennej rozpoczął ex-ORP Sokół, były okręt podwodny typu Kobben, który w latach 2002-2018 służył pod biało-czerwoną banderą. Teraz oficjalnie stał się wyjątkową atrakcją miasta, po kilku latach prac, w trakcie których przebył on drogę zarówno morską, jak i lądową.
Muzeum Marynarki Wojennej poinformowało, że od 25 marca zaprasza wszystkich zainteresowanych zwiedzeniem muzealnego okrętu podwodnego Sokół. Po latach przygotowań Gdynia wzbogaca się o wyjątkową atrakcję. Okręt będzie można zwiedzać w godzinach od 10.00 do 17.00.
Biuro Karier i Absolwentów Politechniki Gdańskiej oraz Wydział Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa serdecznie zapraszają na TargOiOwisko, czyli Wydziałowe Targi Pracy, które odbędą się 13 marca 2025 r. w godzinach 10:00 – 14:00 w budynku WIMiO (parter i I piętro, budynek nr 30).
Zbliża się moment, gdy były okręt podwodny polskiej Marynarki Wojennej, ex-ORP Sokół, otworzy swoje podwoje dla turystów. Na wyjątkowym eksponacie gdyńskiego Muzeum Marynarki Wojennej trwają wciąż prace mające przysposobić go do zwiedzania. Zapoznaliśmy się z efektami prac oraz planami placówki co do swojej nowej atrakcji.
Trwające od 3 do 6 września targi SMM Hamburg to odbywające się co dwa lata największe wydarzenie międzynarodowe poświęcone przemysłowi morskiemu. To tutaj mogły się zaprezentować stocznie oraz firmy związane z branżą morską z całego świata. Polski akcent tegorocznej edycji był wyjątkowo mocny, gdyż swoją ofertę zaprezentowało ponad 40 polskich wystawców.
Na terenie Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni odbyła się konferencja prasowa w związku z umieszczeniem w niecce ekspozycyjnej byłego ORP Sokół, który 17 listopada wyruszył w swój "ostatni rejs" z terenu PGZ Stocznia Wojenna S.A. Przez ponad tydzień trwał jego transport, realizowany zarówno drogą morską, jak i lądową, będąc największą tego rodzaju przedsięwzięciem w historii miasta.
Po efektownym transporcie drogą lądową rozpoczęła się procedura mająca przygotować były okręt podwodny do umieszczenia w niecce ekspozycyjnej obok gdyńskiej placówki muzealnej. W następnym tygodniu jest zaplanowane zakończenie trwającej od tygodnia podróży Sokoła do jego nowej lokalizacji.
Około godz. 11.00 rozpoczął się długo oczekiwany, największy tego rodzaju przejazd w dotychczasowej historii Gdyni. Nieopodal Nabrzeża Pomorskiego, po wczorajszym załadowaniu, były okręt podwodny polskiej Marynarki Wojennej znalazł się na kursie ku swojemu miejscu przeznaczenia, jakim jest niecka ekspozycyjna obok Muzeum Marynarki Wojennej.
Realizowany w listopadzie transport ex-ORP Sokół, byłego okrętu podwodnego polskiej Marynarki Wojennej typu Kobben, jest ukoronowaniem kilku lat prac wielu podmiotów w związku z przeobrażeniem go w wyjątkowy eksponat muzealny. Wśród wielu firm, które zajmowały się tym przedsięwzięciem było m.in. biuro projektowe NAVA Engineering.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Z Bałtyku obok flot NATO pod siedmioma banderami na Morze Śródziemne
Rok w 10 tygodni. Studia niestacjonarne na Politechnice Morskiej
„OZE i wodór mogą i powinny być napędem regionów” – ważna konferencja przed nami
Chiny apelują do Trumpa o szerszą współpracę – także na morzu i w sektorze stoczniowym
Na Pomorzu jest wdrażany system Entry/Exit (EES). Straż Graniczna podaje szczegóły