Wyniki włoskiego giganta stoczniowego za pierwsze trzy kwartały 2025 roku, potwierdzają bardzo dobrą kondycję finansową i rosnącą pozycję na globalnym rynku budowy jednostek cywilnych i wojskowych. Fincantieri odnotowała dwucyfrowy wzrost zarówno przychodów, jak i zysków operacyjnych, a jej portfel zamówień osiągnął historyczny rekord przekraczający 60 mld euro.
W stoczni Monfalcone odbyła się ceremonia przekazania Star Princess, kolejnego statku wycieczkowego dla przewoźnika Princes Cruises. To także druga jednostka klasy Sphere, zbudowanej przez Fincantieri, która posiada napęd LNG, wpisując się w wizję niskoemisyjnej żeglugi pasażerskiej.
3 lipca 1935 r. we włoskiej stoczni w Monfalcone nad Adriatykiem zwodowano transatlantyk „Batory” - legendarny „szczęśliwy statek”, który - wraz z bliźniakiem „Piłsudskim” - zaprojektowano przed wojną jako pływające ambasady polskiej kultury.
W należącej do Fincantieri stoczni znajdującej się we włoskim Monfalcone zwodowano drugi wycieczkowiec dla TUI Cruises, przyszły Mein Schiff Flow. Firma podkreśla, że jednostka została zaprojektowana do pływania na LNG i wdrożono na niej szereg rozwiązań i innowacji, pozwalających na oszczędność paliwa i energii, w myśl uczynienia żeglugi bardziej przyjazną dla środowiska.
We włoskiej stoczni Marghera odbyło się 13 marca przekazanie statku wycieczkowego o nazwie Norwegian Aqua, zbudowanego przez Fincantieri dla Norwegian Cruise Line (NCL). To pierwsza jednostka zbudowana w ramach rozszerzonej klasy Prima Plus. Następnego dnia odbyła się ceremonia wodowania kolejnego statku dla tego zamawiającego.
Włoska stocznia Fincantieri ogłosiła dziś, że list intencyjny podpisany z Norwegian Cruise Line Holdings Ltd. (NCLH) i ogłoszony 8 kwietnia 2024 r. został przekształcony w wiążące zamówienie na budowę czterech nowych statków wycieczkowych przeznaczonych dla marki Norwegian Cruise Line (NCL).
Wytwornice pary, zbiorniki ciśnieniowe reaktorów czy komponenty mechaniczne dla modułów reaktorów AP1000 to elementy pierwszej polskiej elektrowni jądrowej, które mogą powstać w zakładach Westinghouse Mangiarotti we włoskim Monfalcone - poinformowała firma.
Od 1 stycznia tego roku komercyjne rejsy prowadzi duży wycieczkowiec Adora Magic City, należący do chińskiej firmy Adora Cruises. Rozpoczęcie regularnej żeglugi było celebrowane jako milowy krok dla chińskiego przemysłu stoczniowego, gdyż jest to pierwsza tego rodzaju jednostka, jaka powstała jego nakładem.
Przychody na poziomie 3 669 mln euro i ich wzrost o 4,5% w porównaniu z I półroczem 2022 r. EBITDA 185 mln euro, przy marży EBITDA na poziomie 5% oraz portfelem zamówień na 88 statki i okręty o wartości 22 mld euro. Dołączając do tego zamówienia na projekty, systemy i wyposażenie, portfel kontraktów osiągnął na koniec czerwca br. wartość 34,2 mld euro – to najkrótsza recenzja możliwości jednej grupy stoczni w realiach europejskich. Zarząd Grupy Fincantieri ogłosił wyniki za pierwsze półrocze 2023 r.
Anna Maria Cisint, burmistrz Monfalcone, miasta w okolicy Gorycji, zapowiedziała wprowadzenie zakazu plażowania i kąpieli w burkach, muzułmańskim stroju kobiecym zasłaniającym całe ciało. Ucoii (Unia Społeczności i Organizacji Islamskich we Włoszech) podejmie batalię prawną przeciw zakazowi, podają w piątek włoskie media, m. in. portal „donnamoderna”.
Ostatni okręt kontrowersyjnej serii już w służbie w siłach morskich USA. Co dalej z serią Independence?
MRiRW planuje zmniejszyć liczbę statków do połowów na Zalewie Wiślanym i Zalewie Szczecińskim
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Uroczyste otwarcie wystawy „Pod misyjną banderą” już 27 listopada przed Centrum Weterana
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej