Boże Narodzenie to czas, który wiele osób spędza w rodzinnym gronie. Jednakże także wtedy siły morskie muszą być gotowe do działania w obliczu zagrożeń, o czym przekonali się marynarze Marynarki Wojennej Portugalii (Marinha Portugesa). Działania były prowadzone na Atlantyku, nieopodal Azorów, wysp należących do Portugalii.
Polska fregata rakietowa wzięła udział w międzynarodowym ćwiczeniu na Morzu Północnym pk. Dynamic Mongoose-23. Od początku maja działała w trudnych warunkach na morzu, pokazując przygotowanie załogi do prowadzenia skomplikowanych i wymagających operacjach w ramach NATO. Na co dzień służąca w 3. Flotylli Okrętów i stacjonująca w Porcie Wojennym Gdynia potwierdza obecność i znaczenie polskiej Marynarki Wojennej jako ważnego elementu systemu bezpieczeństwa na Morzu Bałtyckim i nie tylko.
Wystawa polskich pojazdów podwodnych, prezentowana w głównej siedzibie Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku, stanowi jedyny w swoim rodzaju zbiór unikatowych maszyn i narzędzi do badań głębin, skonstruowanych przez Polaków w okresie PRL i w pierwszych latach po jego końcu. Fascynujący świat pod powierzchnią mórz i oceanów polscy nurkowie poznawali dzięki pojazdom o malowniczych nazwach: „Delfin I”, „Delfin II”, „Grześ”, „Manta” czy „Koral”.
W Narodowym Muzeum Morskim w Gdańsku zaprezentowano wystawę „W toni. Polskie pojazdy podwodne ze zbiorów NMM w Gdańsku”. Ekspozycja składa się z unikatowych maszyn i narzędzi do badań głębin, skonstruowanych przez Polaków w okresie PRL i w pierwszych latach po transformacji.
Marynarka Wojenna Stanów Zjednoczonych rozszerza swój program bezzałogowych statków nawodnych na Amerykę Środkową i Południową, gdzie po raz pierwszy zostaną one zintegrowane z dowództwem operacyjnym. Decyzja dotyczy pracy Task Force 59, specjalnej jednostki utworzonej w Zatoce Perskiej, która wypróbowuje małe bezzałogowe łodzie obserwacyjne, takie jak MANTAS T-12 i Saildrone, w roli bezpieczeństwa morskiego.
W stoczni Damen Dredging w holenderskim Nijkerk pogłębiarka ssąca CSD 650 Krakatoa została skontrolowana przez swojego właściciela przed wysyłką. Klient zaakceptował stacjonarną pogłębiarkę, która zostanie teraz wysłana do Indonezji, gdzie będzie pracować na wyspie Kalimantan.
Gdańska placówka muzealna zaprasza dzieci w wieku przedszkolnym oraz szkolnym do uczestnictwa w konkursie, w ramach którego będą mogli zaprojektować i zbudować własne pojazdy podwodne. Konkurs jest organizowany w ramach nadchodzącej wystawy „W toni. Polskie pojazdy podwodne ze zbiorów NMM w Gdańsku”.
Firmy Améthyste, ArianeGroup, Cetim, HDF Energy, Rubis Terminal i Sofresid Engineering połączyły siły w projekcie budowy wielousługowej barki energetyczne Elemanta H2. Posłuży do zaopatrywania dużych statków w ekologiczną energię elektryczną i wodór, zmniejszając podczas postoju w porcie ich emisję zanieczyszczeń o ponad 80 proc.
Organizacja non-profit The SeaCleaners przygotowała specyfikację techniczną żaglówki Manta. Nie byłby w tym nic nadzwyczajnego gdyby nie fakt, że jednostka ta zostanie przeznaczona do zbierania śmieci w morzach i oceanach.
Wysiłki zmierzające do uruchomienia największego na świecie bezemisyjnego żaglowca towarowego posunęły się naprzód wraz z ogłoszeniem, że kanadyjska firma kawowa inwestuje w projekt. Jednostka o nazwie Ceiba jest obecnie budowana przy użyciu tradycyjnych metod budowy statków w Kostaryce i ma wejść do służby w 2023 roku.
Nowe wyzwania dla portów w logistyce Morskich Farm Wiatrowych. Zbliża się X Seminarium Akademii Offshore
Panama. Pierwsi przesiedleńcy klimatyczni opuszczają wyspę zagrożoną rosnącym poziomem wody
Ukraińskie rakiety uszkodziły dwa promy w Cieśninie Kerczeńskiej. Most Krymski zamknięty
Wzrośnie budżet na budowę Drogi Wodnej z Zalewu Wiślanego do Zatoki Gdańskiej. Zyska na tym Port Elbląg
Ukraina odbudowuje marynarkę wojenną. Korweta Hetman Iwan Mazepa rozpoczyna próby morskie
22 mln zł kosztowała modernizacja portu we Fromborku nad Zalewem Wiślanym