W bazie morskiej w Devonport odbyła się nietypowa ceremonia wcielenia do służby nowej jednostki do działań podwodnych. Jak w przypadku okrętów, w jej trakcie miał miejsce chrzest, a oprawę zapewniła orkiestra wojskowa. Cała nietypowość wynikała z faktu, że ceremonia dotyczyła bezzałogowego pojazdu, który ma wspierać działania brytyjskiej floty i stanowić dla niej „nową jakość”. Kontrakt na budowę wynosił 15,4 mln funtów, a pieczę miał nad nim Departamentu Rozwoju Royal Navy.
Koniec lutego wiązał się z przeprowadzeniem pierwszego wodowania wyjątkowego pojazdu bezzałogowego dla Royal Navy o nazwie Cetus. Jest to efekt umowy zawartej w końcu 2022 roku, w ramach której firma MSubs miała dostarczyć brytyjskim siłom morskim wyjątkowy bezzałogowiec do działań w środowisku podwodnym. Przedsięwzięcie miało miejsce przy nabrzeżu portowym Turnchapel Wharf w Plymouth.
Firma MSubs z Plymouth podpisała z brytyjską Marynarką Wojenną kontrakt na budowę bezzałogowego okrętu podwodnego o wartości 15,4 mln funtów, w ramach projektu Cetus.
Na akwenach położonych w pobliżu Plymuth trwają próby statku. Dowodzi nim AI Captain. Inteligentny system zaprojektowany przez IBM.
Udało się zebrać fundusze z dobrowolnych składek na powstanie jednostki The Mayflower Autonomous Research Ship (MARS) – bezzałogowego statku badawczego. Jego budowa ma się rozpocząć jeszcze w tym roku.
Brytyjska marynarka wojenna planuje posiadać flotę małych, bezzałogowych jednostek oraz statków zbudowanych na drukarkach 3D już w 2030 roku – wynika z informacji byłego laboratorium rządowego, Qinetiq Group Plc.
Projekt badający możliwości zastosowania bezzałogowych statków morskich został oficjalnie zatwierdzony – donosi chiński Departament Bezpieczeństwa Morskiego (MSA). Rozpoczęte w 2012 roku badania prowadził uniwersytet w Wuhan do spółki z MSA.
Naukowcy z angielskiego Uniwersytetu Plymouth do spółki ze specjalistami z firmy MSubs oraz architektami z Shuttleworth Design rozpoczęli projekt budowy pierwszego na świecie bezzałogowego statku. Zamierzają nim przekroczyć Atlantyk.
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny