Lawinę emocji i komentarzy wywołało podjęcie decyzji o zmianie nazw części okrętów US Navy. Teraz, 28 czerwca zapadła decyzja, którą ogłosił szef Pentagonu, Pete Hegseth. Zgodnie z nią, wcielony do służby w 2023 roku okręt zaopatrzeniowy (drugi typu John Lewis) USNS Harvey Milk (T-AO-206), nazwany na cześć pierwszego zdeklarowanego homoseksualisty wybranego na urząd polityczny w USA, jako członka Rady Miejskiej San Francisco. Zgodnie z nową decyzją, okręt będzie odtąd znany jako USNS Oscar V. Peterson, na cześć podoficera US Navy
Holenderski gigant stoczniowy ogłosił wprowadzenie nowej serii okrętów wsparcia dla sił morskich, która wchodzi do międzynarodowego portfolio firmy. W zamierzeniu nowe jednostki mają odgrywać ważną rolę w rozszerzaniu zasięgu operacyjnego sił morskich, umożliwiając trwałe rozmieszczenie jednostek nawodnych i zwiększając możliwości wsparcia logistycznego floty danego państwa.
W Vancouver odbyła się istotna uroczystość dla sił morskich Kanady. 13 grudnia odbył się chrzest przyszłego HMCS Protecteur, który stanie się największym okrętem floty. Ma stanowić istotne wzmocnienie zdolności logistycznych.
W San Diego odbyło się, 10 grudnia br., przekazanie do sił morskich USA USNS Robert F. Kennedy (T-AO 208). To kolejny zbiornikowiec typu John Lewis, który ma wejść w skład sił morskich USA.
Amerykańskie siły zbrojne wzbogacą się o osiem nowych jednostek pomocniczych, których koszt wyniesie 6,75 mld dolarów. Dostarczy je General Dynamics NASSCO. Zbiornikowce typu John Lewis wejdą w skład sił wsparcia, oznaczone jako United States Naval Ship (USNS).
W ramach programu zawartego w ustawie National Defense Authorization Act (NDAA) flota USA otrzyma 10 nowych okrętów. W dokumencie zawarto wersję ustawy o autoryzacji obrony narodowej na rok fiskalny 2024, zwiększając wydatki Departamentu Obrony do 886 miliardów dolarów.
Tradycyjnie, rozbijając butelkę szampana o kadłub nastąpiło uroczyste nazwanie nowej jednostki dla marynarki wojennej USA. Po zakończeniu budowy USNS Earl Warren wejdzie do służby pomocniczej w US Navy.
U podstaw „shipbuilding contract” leży zobowiązanie stoczni wybudowania statku w uzgodnionym terminie oraz o parametrach technicznych (nośność, szybkość, zużycie paliwa itp.) ustanowionych w warunkach umowy. Niewykonanie lub nienależyte wykonanie przez stocznię tego obowiązku, stanowi potencjalnie źródło poważnych szkód po stronie armatora, zamawiającego statek („Buyer”).
Amerykańska marynarka wojenna ochrzciła nowy statek – olejarkę – imieniem Harvey'a Milka, pierwszego oficera US Navy, który przyznał się do bycia homoseksualistą.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO