Amerykańskie Biuro Żeglugowe (American Bureau of Shipping, ABS) i Koreańska Agencja Technologii i Standardów (Korean Agency for Technology and Standards, KATS) podpisały memorandum o porozumieniu (MOU) w celu zbadania międzynarodowej standaryzacji inteligentnych technologii okrętowych i stoczniowych związanych z budową oraz konserwacją, naprawą i remontami statków.
HD Hyundai nawiązuje współpracę z niemiecką firmą Siemens, aby przyspieszyć cyfrową transformację i modernizację amerykańskiego przemysłu stoczniowego. W związku z tym oba podmioty podpisały 2 listopada porozumienie o współpracy. Celem jest wdrożenie oraz łączenie technologii cyfrowych i automatyzacji, celem budowy wzmocnienia potencjału branży morskiej w USA.
USA i Korea Południowa zawarły porozumienie, na mocy którego ten drugi kraj będzie mógł pozyskać technologie umożliwiające budowę okrętów podwodnych z napędem jądrowym. W ten sposób zwiększy się grono państw, które będą posiadały te potężne jednostki, posiadające niemal nieograniczony zasięg działania. To element większego porozumienia, dotyczącego współpracy na rzecz rozwoju branży stoczniowej i technologicznej w obu państwach.
HD Hyundai Heavy Industries (HD HHI) i HII Huntington Ingalls Industries (HHI) podpisały umowę w związku rozszerzeniem współpracy w zakresie budowy i serwisu okrętów wchodzących w skład sił morskich USA, a także statków pływających pod amerykańską banderą. W ten sposób oba podmioty, odpowiednio giganci branży stoczniowej Korei Południowej i USA, mają rozwijać wspólnie ofertę na rzecz rozwoju przemysłu stoczniowego w USA.
Gdy swoją prezydenturę na kadencję w latach 2025-2029 rozpoczął Donald Trump, zapowiedział „przebudzenie amerykańskiej branży stoczniowej”. Celem jest zwiększenie rodzimej produkcji na rynek cywilny, tak z myślą o rodzimych armatorach, jak i zagranicznych. Pewną ironią losu wydaje się, że rozwój stoczni w USA będzie zawdzięczany… Korei Południowej, z której firmy są zainteresowane przenoszeniem tam produkcji.
W piątek rano doszło do strzelaniny w stoczni Ingalls Shipbuilding w Pascagouli w USA, gdzie powstaje nowy niszczyciel US Navy USS Jeremiah Denton.
HD Hyundai Heavy Industries zabezpieczył kontrakt na usługi MRO dla okrętu US Navy, USNS Alan Shepard. Serwisowanie jednostek najpotężniejszej marynarki wojennej świata jest ważne dla tamtejszej branży stoczniowej, gdyż otwiera furtki na kolejne kontrakty i inwestycje, także na terenie USA. Pojawiają się głosy, że na planowanym „odrodzeniu” amerykańskich stoczni skorzysta najbardziej Korea Południowa.
Do japońskiego portu w Yokosuce wszedł niszczyciel typu Zumwalt, USS Michael Monsoor (DDG 1001). Z racji na swój nietypowy wygląd, przywodzący na myśl bardziej kosmiczny okręt rodem z science-fiction, wzbudził ogromne zainteresowanie wśród okolicznych mieszkańców oraz fascynatów militariów z całego kraju. Wielu z nich dzieli się zdjęciami wyjątkowej jednostki.
Koncern HII, jeden z czołowych dostawców okrętów dla sił morskich USA, poinformował 2 lipca o zwodowaniu na rzece James w stanie Wirginia kolejnego okrętu podwodnego z napędem jądrowym. Przyszły USS Arkansas (SSN 800) jest 27. jednostką w swojej serii i 13. , jaką dostarczy stocznia Newport News Shipbuilding (NNS).
W należącej do potentata zbrojeniowego Huntington Ingalls Industries (HII) stoczni Ingalls Shipbuilding w Pascagoula w stanie Missisipi miała miejsce ceremonia chrztu kolejnego niszczyciela typu Arleigh Burke, który wzmocni potencjał sił morskich USA. 28 czerwca nadano nazwę przyszłemu USS Jeremiah Denton (DDG 129).
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku