Informacje, że Babcock ma współpracować z Danią oraz Szwecją w kwestii dostarczenia okrętów opartych na platformie Arrowhead 140, wzbudziły niemałe zainteresowanie w Polsce. Wynika to z faktu, że na niej są oparte fregaty programu „Miecznik” dla Marynarki Wojennej. Pojawia się więc pytanie, czy byłaby to szansa nie tylko na rozwój tego przedsięwzięcia, ale też zaangażowanie polskich firm, w tym stoczni, w budowę podobnych okrętów dla zagranicznych zamawiających.
Z udziałem wielu gości odbyła się ceremonia chrztu pierwszej z ośmiu fregat typu 26, które w przyszłości wraz z podobnymi okrętami typu 31, będzie tworzyć trzon brytyjskiej floty. Znaczenie wydarzenia nadawał fakt, że matką chrzestną została księżna Walii.
To będzie ważny moment tak dla brytyjskiej branży stoczniowej jak i Royal Navy. Pierwsza z zaplanowanych fregat typu 31, przyszły HMS Venturer, ma wreszcie opuścić halę kadłubową w Rosyth i wyjść na szerokie wody. Zwiastuje to istotny etap dla budowy okrętów opartych na platformie Arrowhead 140, budowanych także w Indonezji i Polsce.
W stoczni Bae Systems Govan w Glasgow odbyła się 28 listopada uroczystość rozpoczęcia budowy kolejnego okrętu, który wejdzie w skład Royal Navy. Nowe fregaty typu 26, wraz z budowanymi przez Babcock typu 31, mają w przyszłości stać się trzonem brytyjskich sił morskich.
Ze znajdującej się w zachodnie Szkocji stoczni w Govan wyruszył na barce nietypowy transport w postaci nowej fregaty typu 26, która ma wejść w skład brytyjskich sił morskich. Miało to związek z procesem zwodowania okrętu metodą „float off”.
Rozpoczęła się budowa ogromnej nowej hali do budowy okrętów, która przekształci i usprawni przemysł stoczniowy w Glasgow. Nowy obiekt w stoczni Govan wkrótce zacznie nabierać kształtu po wypełnieniu basenu stoczniowego i rozpoczęciu palowania dna. To tam będą powstawać jedne z najnowocześniejszych okrętów na świecie.
W stoczni należącej do BAE Systems odbyło się cięcie blachy przeznaczonej na drugi okręt Typu 26 Global Combat Ship – HMS CARDIFF. Wydarzenie to jest kolejnym istotnym punktem harmonogramu wyposażania Royal Navy w najbardziej zaawansowane zdolności do walki z okrętami podwodnymi (Anti-Submarine Warfare – ASW).
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem