Zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście podpisał dziś umowę na budowę głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu. Partnerami umowy są Belgijska firma Deme Concessions i katarski Qterminal.
Zarząd Morskich Portów Szczecin Świnoujście w najbliższy poniedziałek podpisze umowę przedwstępną z belgijsko-katarskim konsorcjum na budowę Głębokowodnego Terminalu Kontenerowego w Świnoujściu.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście podał, że do końca 2022 roku podpisana zostanie umowa z wykonawcą głębokowodnego terminalu kontenerowego. Zgłoszenia od zainteresowanych firm można było składać do końca września.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ogłosił kolejne postępowanie, które ostatecznie ma wskazać realizatora projektu głębokowodnego terminalu kontenerowego w świnoujskim porcie zewnętrznym.
Rozmowa z Andrzejem Wróblewskim, dyrektorem Polskiej Żeglugi Morskiej na temat głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu.
Zbudowanie głębokowodnego portu kontenerowego to wielka szansa dla Szczecina i Świnoujścia – mówił w szczecińskim porcie Mateusz Morawiecki, szef polskiego rządu. Premier podkreślił też potrzebę pogłębienia do 17 m i poszerzenia do 500 m toru wodnego prowadzącego do portu w Świnoujściu.
Koncepcja budowy terminalu kontenerowego w porcie zewnętrznym w Świnoujściu wywołała bardzo ożywioną dyskusję. Od miesięcy na różnych branżowych forach, w mediach wypowiadają się przedsiębiorcy, naukowcy, samorządowcy, przedstawiciele organizacji pozarządowych, analitycy z Polski i zagranicy. Podkreślają atuty lokalizacji, znaczenie połączeń drogowych, kolejowych i Odrzańskiej Drogi Wodnej z zapleczem: południową Polską, wschodnimi Niemcami, Europą Środkową.
Niemal wszystkie branżowe media na świecie związane z gospodarką morską szeroko opisują inicjatywę Głębokowodnego Terminalu Kontenerowego w Świnoujściu. Artykuły o terminalu pojawiły się w serwisach i newsletterach najważniejszych graczy na rynku medialnym, w tym zakresie, jak Alphaliner, World Cargo News, czy Container Management Magazine i otwierają listę tych najczęściej czytanych.
Głębokowodny Terminal Kontenerowy w Świnoujściu coraz bliżej. W niedzielę Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście zaprezentował wizualizacje tej inwestycji i jednocześnie rozpoczął cykl spotkań społecznych, które mają zapoznać mieszkańców miasta z tym projektem. – To gwarancja dalszego rozwoju portu, miasta i Polski – poinformował ZMPSiŚ.
- Żeby Świnoujście i Zespół Portów mogły się rozwijać, musi powstać terminal głębokowodny. To jest przyszłość i kierunek rozwoju wszystkich wielkich portów - powiedział w Radiu Szczecin minister Marek Gróbarczyk.
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Władze Iranu zwolniły tankowiec zatrzymany wcześniej przez Strażników Rewolucji
Ostatni okręt kontrowersyjnej serii już w służbie w siłach morskich USA. Co dalej z serią Independence?